- Trwają analizy dotyczące kształtu i wielkości nowego obiektu. Planujemy, aby powierzchnia poczekalni była dostosowana do liczby podróżnych na danej linii kolejowej, więc możliwe, że dworzec nie zostanie wybudowany w formule Innowacyjnych Dworców Systemowych, tylko jako większy obiekt, odpowiadający potrzebom podróżnych - tłumaczy Aleksandra Rudzińska-Rdzanek z wydziału prasowego Polskich Kolei Państwowych.
Uściślijmy, że według formuły Innowacyjnych Dworców Systemowych, na terenie całego kraju budowane są dwa typy dworców. Mniejsze IDS-A oraz większe IDS-B.
- Projektant będzie miał w zakresie zaproponowanie trzech wariantów koncepcji wizualnej budynku - informuje Aleksandra Rudzińska-Rdzanek, która zapowiada ponadto, że inwestycja jest w procesie uzgodnień ze spółkami miejskimi oraz spółkami grupy PKP S.A., w tym PKP PLK.
- Po uzyskaniu wiążących informacji, zamawiający uwzględni je w postępowaniu przetargowym - uzupełnia.
Jedyne co wiadomo to, że nowy budynek dworca w Grudziądzu stanie w miejscu istniejącego obiektu, który ma zostać zburzony. Wynajmujący powierzchnię przewoźnicy, w razie potrzeby, zostaną przeniesieni do dworca tymczasowego. Aleksandra Rudzińska-Rdzanek zapowiada ponadto, że lokalizacja przejść podziemnych nie ulegnie zmianie.
