Ocyganić klienta

RedakcjaZaktualizowano 
O tym, że nie wszystko jest tym, na co wygląda, przekonał się niedawno jeden z naszych Czytelników, którego w chojnickim markecie Kaufland spotkała niemiła niespodzianka.

     Nasz Czytelnik z Kęsowa postanowił zrobić zakupy w Chojnicach. W oko wpadł mu jeden z towarów. Atrakcyjna cena 6,40 i apetyczny wygląd sprawił, że "Udko po cygańsku" szybko trafiło do koszyka.
     - Wielkie było moje zdziwienie, gdy po odejściu od kasy sprawdziłem rachunek - denerwuje się Ireneusz Grasicki z Kęsowa. - Okazało się, że koszt udka wzrósł dwukrotnie. Gdy poprosiłem o wyjaśnienie sprzedawcę, dowiedziałem się, że cena, która była na metce, będzie obowiązywała na drugi dzień w ramach nowej promocji. Czytelnik nie zwrócił już jednak towaru. W ramach przeprosin wręczono mu tabliczkę czekolady ...czekoladopodobnej. Jest to jednak zgodne ze strategią firmy.
     Tak nie wolno
     
- Takie praktyki są niedozwolone - wyjaśnia Joanna Gierszewska, rzecznik praw konsumenta w Chojnicach. - Nie można wprowadzać konsumenta w błąd, wypisując ceny inne niż obowiązujące w danym dniu. To bardzo poważne naruszenie prawa, a takim zajmuje się Państwowa Inspekcja Handlowa. Wszyscy, którzy spotkają się z taką praktyką, powinni od razu się do nas zgłaszać.
     Zwrot i upominek
     
W Kauflandzie zdecydowanie odpierają zarzuty. - Cena towaru na regale jest ofertą handlową i to ona obowiązuje w danym dniu - odpowiada Jarosław Kaduczak, rzecznik prasowy Kaufland Polska. - Zgodnie z naszą zasadą klient po zgłoszeniu nieprawidłowości w punkcie informacyjnym, otrzyma zwrot nadpłaconych pieniędzy i upominek. Jest mi bardzo przykro, że doszło do takiej sytuacji.
     Rzecznik bronił sklepu, przyznał jednak, że popełnił on błąd. Obiecał zbadać sprawę. Nie zainteresował go kontakt z naszym Czytelnikiem. Wątpliwe więc, by udało mu się ustalić nieprawidłowości bez świadka.
     Trudno dziś ustalić, ilu klientów Kauflanda "nabrało się" na apetyczne udko. Czytelnikom radzimy bacznie oglądać rachunki, a w razie wątpliwości dzwonić do rzecznika praw konsumenta tel. (052) 3966532. (gf)
     

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3