Zagospodarowanie śmieci z terenu gminy to zadanie toruńskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania. Rozliczenie? Urząd w Lubiczu rozlicza się ryczałtem miesięcznym. Wynosi on 182 899,96 (to kwota wynikająca z oferty złożonej w trybie ustawy prawo zamówień publicznych). Oddzielnie płacić trzeba za dodatkowe pojemniki czy też ich dodatkowe mycie.
Dla porównania:
W 2013 r. koszty wynosiły: 914 499,75 – ryczałt i 1467,15 – usługi dodatkowe, łącznie 915 966,90. W ubiegłym roku odpowiednio – 2 194 799,40 i 2361,81, razem – 2 197 161,21. Dane z końca maja -
1 097 399,70 i 1401,54, łącznie – 1 098 801,24.
Od początku "śmieciowej rewolucji" w gminie Lubicz obowiązują takie same stawki. Za śmieci segregowane - 12 zł od osoby (do czterech osób w rodzinie), 6 zł – za piątą i szóstą osobę w rodzinie oraz 3 zł – za kolejne. Śmieci niesegregowane? Mieszkańcy płacą za nie – 16,80 zł i odpowiednio – 8,40 zł oraz 4,20 zł.