Przypomnijmy, że w przetargu na obsługę roweru w latach 2018-2020 swoje oferty złożyły cztery firmy: dotychczasowy operator Bike U z Warszawy, konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy, WIM System z Rzeszowa oraz NextBike Polska z Warszawy.
Najkorzystniejszą ofertą okazała się złożona przez konsorcjum Kabit i Mega Sonic i to właśnie te spółki zajmą się uruchomieniem i obsługą Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. - O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydował: zadeklarowana cena rozbudowy i obsługi systemu; czas reakcji na usuwanie zgłaszanych przez użytkowników usterek oraz wyposażenie rowerów w wał napędowy - wymieniają w bydgoskim ratuszu.
Firma BikeU, która obecnie jest operatorem Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego, złożyła jednak odwołanie od wyników przetargu.
Wczoraj Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrująca apelację od wyników przetargu na BRA uznała ją za bezzasadną. - Odwołanie oddalono w całości - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. Przypomnijmy, że to warszawska firma Bike U, uznała, że wyłonione w przetargu na rozbudowę i obsługę roweru miejskiego konsorcjum Kabit i Mega Sonic złożyło wątpliwe referencje i oświadczenia.
W ramach nowego przetargu powstanie 16 nowych stacji, aż dwanaście będzie zlokalizowanych w Fordonie. Kolejne 4 stacje powstaną na Górzyskowie, Glinkach, Bartodziejach i w rejonie ronda Kujawskiego. Zamówienie skonstruowane tak, by BRA mógł być rozbudowywany w trakcie trwania umowy. Umożliwi to także stworzenie nowych stacji na Czyżkówku i Osowej Górze po zakończeniu rozbudowy ul. Grunwaldzkiej.
Wiemy, skąd pochodzi i co znaczy Twoje nazwisko! Sprawdź!
Info z Polski - przegląd najważniejszych i najciekawszych informacji z kraju [23.11.2017]