https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Olszewski i Król wspólnie chcą walczyć o drogi S5 i S10

Marek Weckwerth
Budowa drogi ekspresowej S5 przeciąga się. Poseł Olszewski liczy, że niezwłocznie podpisane zostaną umowy na jej dokończenie
Budowa drogi ekspresowej S5 przeciąga się. Poseł Olszewski liczy, że niezwłocznie podpisane zostaną umowy na jej dokończenie GDDKIA
Dokończenie drogi ekspresowej S5 i rozpoczęcie budowy S10 - to priorytety bydgoskiego posła Pawła Olszewskiego, nowego przewodniczącego sejmowej Komisji Infrastruktury. Polityk chwali współpracę z dotychczasowym adwersarzem - posłem Piotrem Królem.​

Paweł Olszewski (Koalicja Obywatelska) chwalił współpracę z Piotrem Królem (PiS), jednym z trojga zastępców przewodniczącego Komisji Infrastruktury, już na wstępie wczorajszej konferencji prasowej w Bydgoszczy.​

- Liczę na bardzo dobrą współpracę na rzecz niepolitycznych, a istotnych z punktu widzenia mieszkańców Bydgoszczy i całego regionu kwestii - wyjaśnił parlamentarzysta.​

Od razu po konferencji zapytaliśmy o zdanie posła Króla: - Potwierdzam, że w tej kadencji współpraca z Pawłem Olszewskim układa mi się dobrze. Na bok odłożyliśmy polityczne uprzedzenia. Najgorszy byłby grzech zaniechania tej współpracy, bo przecież chodzi o interes Bydgoszczy i ziemi bydgoskiej.​

Zobacz także: Droga S5. Kiedy poznamy oferty firm budowlanych na dokończenie dwóch odcinków?

Przewodniczący Komisji Infrastruktury spotkał się już w cztery oczy z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem.​- Będę bardzo pilnował budowy drogi ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Toruniem - zapewnił Olszewski. - Zwróciłem uwagę ministrowi, że obecna droga krajowa numer 10 nazywana jest Drogą Śmierci, bo codziennie zdarzają się tam tragiczne wypadki. Minister odparł, że ten projekt ma “w tyle głowy” i że będziemy do niego wracać. ​

Poseł zwrócił uwagę szefowi resortu, że finansowanie budowy tej drogi w systemie partnerstwa publiczno -prywatnego jest pomysłem, którego na pewno nie uda się zrealizować. ​

- Nie obyło się z mojej strony bez złośliwości, bo odcinek Bydgoszcz - Toruń ma kosztować 2 miliardy złotych, czyli tyle ile rząd przekazał Telewizji Publicznej na propagandę - dodał Olszewski.​

Trwa budowa S5, na węźle w Tryszczynie koło Bydgoszczy, prace szybko postępują. Na jezdniach jest już betonowa nawierzchnia, wiadukt i fragmenty ścieżki rowerowej.

Budowa trasy S5. Jak idą prace? Zobaczcie węzeł w Tryszczyni...

Szef Komisji Infrastruktury zapowiedział starania o budowę obwodnic Sępólna i Kamienia Krajeńskiego, a także o lepsze skomunikowanie obwodnicy Inowrocławia z drogą S10. Chce również przywrócenia finansowania dróg samorządowych dla dużych miast oraz szerszego programu likwidacji miejsc niebezpiecznych. ​

W swoim expose premier Morawiecki dużo mówił o bezpieczeństwie na drogach...​

- Będę trzymał premiera za słowo i weryfikował zapowiedzi - zapewnił poseł. - Jedną zapowiedź już realizujemy - jako klub parlamentarny złożyliśmy projekt ustawy ustanowienia pierwszeństwa pieszych na pasach. Rząd będzie składał swój projekt. Możliwe jest wypracowanie kompromisowego rozwiązania. ​

Paweł Olszewski nie mógł nie wspomnieć o opóźnieniach na budowie drogi S5. - Liczę na to, że niezwłocznie podpisywane zostaną umowy na jej dokończenie. Jeśli drogi nie wybudujemy w kończącej się perspektywie unijnej, to nie jest wykluczone, że utracimy dofinansowanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
TorTor

Czyli dróżek i obwodnic nie będzie, biorąc pod uwagę dotychczasowe "osiągnięcia" obu panów, zwłaszcza pana Olszewskiego.

G
Gość
29 listopada, 19:12, Gość:

To w końcu jakim cudem niejakiemu Olszewskiemu ręka odrosła ???????? Bo podobno kazał sobie jedną uciąć, gdyby do 2012 roku nie wybudowano S-5.

29 listopada, 21:22, Gość:

lewa, czy prawa ?

Długo jeszcze będziesz tak bredził po pijaku trol-trol-u z rydzykowa?

G
Gość
29 listopada, 19:12, Gość:

To w końcu jakim cudem niejakiemu Olszewskiemu ręka odrosła ???????? Bo podobno kazał sobie jedną uciąć, gdyby do 2012 roku nie wybudowano S-5.

lewa, czy prawa ?

G
Gość
29 listopada, 19:16, Gość:

Dwie nieudolne pacynki ...

Co innego niż pseudo marszałek toruński P. Całbecki udający świętoszka a rolujący z kasy Bydgoszcz i region na rzecz swojego miasta, wspierany przez obrotową posłankę z przySSawki niedożywionego Gowina prawie już emerytkę i. Michałek?

G
Gość

Dwie nieudolne pacynki ...

G
Gość

Konstytucja konstytucja panie Bruski

G
Gość

To w końcu jakim cudem niejakiemu Olszewskiemu ręka odrosła ???????? Bo podobno kazał sobie jedną uciąć, gdyby do 2012 roku nie wybudowano S-5.

B
B.

Kto odpowiada za budowę tego odcinka drogi ? Bo jak jedzie się tą drogą to odnoszę wrażenie, że nikt. Rozkopane kilometry pól na których nic się nie dzieje, a dodatkowo co kilka kilometrów trzeba zwalniać bo są jakieś utrudnienia na drodze. Ten stan rzeczy utrzymuje się już od wielu miesięcy i nikt nic z tym nie robi. To jest dopiero skandal!

G
Gość
29 listopada, 16:40, Seba1978:

Jeśli wzajemnie obaj dobrze mówią o współpracy to pomijając ich przynależności partyjne oraz to co robili...lub nie robili do tej pory, to są to bardzo dobre wiadomości i szczerze im życzę żeby wywalczyli s10bo to jest w tej chwili najważniejsze![s5 i tak dokoncza]

Dla dobra naszej traktowanej po macoszemu w kuriozalnym DUoPOL-u Bydgoszczy, wszyscy Bydgoscy parlamentarzyści powinni działać ponad podziałami.

S
Seba1978

Jeśli wzajemnie obaj dobrze mówią o współpracy to pomijając ich przynależności partyjne oraz to co robili...lub nie robili do tej pory, to są to bardzo dobre wiadomości i szczerze im życzę żeby wywalczyli s10bo to jest w tej chwili najważniejsze![s5 i tak dokoncza]

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska