
Od poniedziałku mogą zostać otwarte kawiarnie i restauracje. Czego obawiają się ich właściciele?

AKTUALIZACJA 13.05., godz. 18.04 W komunikacie opublikowanym w środę, po południu (link;nf), Związek :
Opublikowane na stronach Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego wytyczne dla funkcjonowania gastronomii w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce nie zawierają kontrowersyjnych zapisów w zakresie procedury postępowania w przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem COVID-19 osoby, która była klientem restauracji w przeciągu ostatnich 30 dni. Wytyczne nie zakładają identyfikacji oraz ewidencji gości lokali gastronomicznych m.in poprzez aplikację ProteGO Safe.[/cyt]
Czy oznacza to, że rząd wziął sobie do serca obawy przedsiębiorców?
CZEGO OBAWIALI SIĘ WŁAŚCICIELE? CZYTAJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

RZĄD ODMRAŻA GOSPODARKĘ: OTWARTE RESTAURACJE
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców alarmuje, że w projekcie „Wytycznych dla funkcjonowania gastronomii w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce” znajdują się rozwiązania, które mogą uniemożliwić powrót do pracy przedsiębiorcom prowadzącym restauracje, a dodatkowo naruszają prywatność obywateli.
RESTAURACJE BĘDĄ ZBIERAĆ DANE KLIENTÓW[/sc]
Właściciele lokali gastronomicznych będą musieli identyfikować i prowadzić ewidencję gości. Wszyscy pracownicy lokalu zostaną zobowiązani do zainstalowanie rządowej aplikacji ProteGo Safe, a przed wejściem do kawiarni czy restauracji ma zostać umieszczone urządzenie z zainstalowaną aplikacją ProteGo Safe. Dzięki temu rejestrowany będzie każdy klient posiadający taką aplikację. Pracownicy lokali będą spisywać dane klientów, którzy takiej aplikacji nie mają. Listy klientów mają zawierać imię, nazwisko i numer telefonu obecnych klientów.
[b]Czego obawiają się właściciele restauracji?
CZYTAJ WIĘCEJ >>>>

APLIKACJA PROTEGO SAFE
- Zwracamy uwagę, że przetwarzanie danych osobowych oraz zapewnienie bezpieczeństwa tych danych przez lokale gastronomiczne, stanowić będzie dodatkowe obciążenie administracyjne i kosztowe dla już dziś mocno dotkniętych finansowo restauratorów. Wielu z nich nie będzie w stanie ponieść tego obciążenia i nie zdecyduje się na otwarcie swojego lokalu - zwraca uwagę Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.I dodaje, że sama aplikacja ProteGO Safe i mechanizmy jej działania wzbudzają wiele kontrowersji w zakresie prywatności obywateli i monitorowania ich przemieszczania się.- Z perspektywy biznesu restauracyjnego szczególnie problematyczny jest fakt, że brak wcześniejszego dostępu do aplikacji nie pozwala nabrać pewności co do mechanizmów jej działania, a co za tym idzie wypracowania mechanizmów funkcjonowania w lokalach, przeszkolenia załogi oraz uporządkowania procesu przyjęcia gości. - Planowane rekomendacje stanowią ingerencję w swobody obywatelskie oraz naruszają prywatność obywateli. Wielu klientów wybierając się do lokalu gastronomicznego na spotkanie służbowe czy prywatne, pragnie zachować prywatność. W momencie wprowadzenia proponowanych wytycznych, wielu Polaków nie skorzysta z usług branży gastronomicznej.
>>>>