PGE ostrzega przed oszustami
Jeśli w ostatnich dniach dostałeś SMS od PGE - uważaj! To może być oszustwo. Klienci zaniepokojeni dziwnymi wiadomościami, które otrzymywali rzekomo od PGE, poinformowali spółkę o możliwości oszustwa. Firma potwierdza, że ktoś się pod nią podszywa w SMS-ach.
Te aplikacje na Androida zawierają ukrytego trojana. Odinsta...
- Zwracamy się do naszych Klientów i Pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach - apeluje PGE.
Firma prosi swoich klientów o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE i przypomina zasady bezpiecznego logowania:
- Pamiętaj, żeby zawsze upewnić się, czy jesteś na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml
- Loguj się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystaj z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie” lub wybierz logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE.
- Podczas logowania poprosimy Cię o podanie loginu będącego Twoim adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu sprawdź zakładkę Finanse celem potwierdzenia prawdziwości twoich faktur oraz danych.
- Zanim dokonasz płatności, zweryfikuj dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną do ciebie korespondencyjnie.
Czytaj także
Oszuści wysyłają SMS-y, podając się za PGE
Jak działają oszuści podszywający się pod PGE?
Nadawca wiadomości SMS podszywając się pod PGE Polską Grupę Energetyczną wysyła nieprawdziwe informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.
Naciągacze informują klientów, że mają niezapłacone rachunki i straszą ich odłączeniem prądu. W ten sposób nakłaniają do przelania rzekomo zaległych środków, które zamiast do PGE, trafią wprost w ręce oszustów.
- Nadawca wiadomości SMS podszywając się pod PGE Polską Grupę Energetyczną wysyła nieprawdziwe informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej - informuje PGE.
To nie pierwszy raz, gdy oszuści podszywają się pod PGE. Zaledwie kilka miesięcy temu wysyłano fałszywe e-maile rzekomo od PGE, nakazujące zapłacenie faktury.
Czytaj więcej
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości najlepiej skontaktować się z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
