Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PGE ostrzega swoich klientów przed oszustami. Tak wyglądają fałszywe wiadomości!

Marta Zalewska
Marta Zalewska
PGE ostrzega przed oszustami, którzy wysyłają SMS z rzekomym wezwaniem do zapłaty.
PGE ostrzega przed oszustami, którzy wysyłają SMS z rzekomym wezwaniem do zapłaty. Sincerely Media / Unsplash
PGE ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod spółkę i żądają zapłacenia zaległych rachunków. Te SMS-y to oszustwo!

PGE ostrzega przed oszustami

Jeśli w ostatnich dniach dostałeś SMS od PGE - uważaj! To może być oszustwo. Klienci zaniepokojeni dziwnymi wiadomościami, które otrzymywali rzekomo od PGE, poinformowali spółkę o możliwości oszustwa. Firma potwierdza, że ktoś się pod nią podszywa w SMS-ach.

Jak informuje firma Bitdefender, aż 24 aplikacje na Androida zawierają ukrytego trojana, który rejestruje użytkownika w kosztownej subskrypcji bez jego zgody. Chodzi o złośliwe oprogramowanie pod nazwą Joker, które chowa się w ramach reklam i nie ujawnia zbyt wiele swojego złośliwego kodu na zewnątrz.- Szkodliwe oprogramowanie wysysa pieniądze ze swoich ofiar, zapisując je do usług subskrypcji premium za pomocą automatycznych kliknięć za banerami reklamowymi. Joker kopiuje nawet kod autoryzacyjny wysłany do użytkownika przez SMS i kradnie całą książkę adresową użytkownika - ostrzega inżynier Aleksejs Kuprins.Google już wycofał je ze sklepu Play, ale niektórzy użytkownicy wciąż mogą mieć te aplikacje na swoich telefonach. Sprawdźcie, o jakie programy dokładnie chodzi. Pełna lista na następnych stronach.Jeśli okaże się, że macie lub mieliście zainstalowaną jedną z tych aplikacji na swoim telefonie, usuńcie ją natychmiast i koniecznie sprawdźcie, czy na koncie bankowym nie znajdują się podejrzane subskrypcje, na które osobiście się nie rejestrowaliście.

Te aplikacje na Androida zawierają ukrytego trojana. Odinsta...

- Zwracamy się do naszych Klientów i Pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach - apeluje PGE.

Firma prosi swoich klientów o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE i przypomina zasady bezpiecznego logowania:

  • Pamiętaj, żeby zawsze upewnić się, czy jesteś na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml
  • Loguj się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystaj z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie” lub wybierz logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE.
  • Podczas logowania poprosimy Cię o podanie loginu będącego Twoim adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu sprawdź zakładkę Finanse celem potwierdzenia prawdziwości twoich faktur oraz danych.
  • Zanim dokonasz płatności, zweryfikuj dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną do ciebie korespondencyjnie.

Czytaj także

Oszuści wysyłają SMS-y, podając się za PGE

Jak działają oszuści podszywający się pod PGE?

Nadawca wiadomości SMS podszywając się pod PGE Polską Grupę Energetyczną wysyła nieprawdziwe informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.

Naciągacze informują klientów, że mają niezapłacone rachunki i straszą ich odłączeniem prądu. W ten sposób nakłaniają do przelania rzekomo zaległych środków, które zamiast do PGE, trafią wprost w ręce oszustów.

- Nadawca wiadomości SMS podszywając się pod PGE Polską Grupę Energetyczną wysyła nieprawdziwe informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej - informuje PGE.

To nie pierwszy raz, gdy oszuści podszywają się pod PGE. Zaledwie kilka miesięcy temu wysyłano fałszywe e-maile rzekomo od PGE, nakazujące zapłacenie faktury.

Czytaj więcej

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości najlepiej skontaktować się z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska