Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP PLK przebuduje peron nr 2 we Włocławku. Prace na dworcu PKP już się rozpoczęły!

Joanna Maciejewska
Joanna Maciejewska
W drugiej połowie października rozpoczęła się przebudowa peronu nr 2 we Włocławku. Prace mają zakończyć się w połowie 2024 roku.
W drugiej połowie października rozpoczęła się przebudowa peronu nr 2 we Włocławku. Prace mają zakończyć się w połowie 2024 roku. Wojciech Alabrudziński
Na dworcu PKP we Włocławku przebudowano już peron nr 1. W drugiej połowie października 2023 przystąpiono do przebudowy peronu nr 2, a także wydłużenia peronu nr 1 do 300 metrów. Zakończenie prac planowane jest na połowę 2024 roku. Dzięki inwestycji, podróżni zyskają wyższy peron, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Na dworcu PKP wciąż trwają też prace w przejściu podziemnym.

Spis treści

Ruszyła przebudowa peronu nr 2 na dworcu we Włocławku

W drugiej połowie października 2023 roku we Włocławku rozpoczęły się prace przy przebudowie peronu nr 2. Po przebudowie peron będzie miał wyższą konstrukcję, z której łatwiej będzie można wsiąść do pociągów odjeżdżających w kierunku Torunia, Bydgoszczy, Kutna i Łodzi. Zadanie – z środków budżetowych - realizuje PKP Polskie Linie Kolejowe za kwotę ponad 33 mln zł netto.

- Podróżni korzystający ze stacji Włocławek zyskają oczekiwany komfort obsługi. Dzięki inwestycjom realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie województwa kujawsko – pomorskiego kolej staje się coraz bardziej bezpieczna i przewidywalna. Zachęca to do korzystania z tego ekologicznego środka transportu podczas codziennych podróży do pracy lub szkoły –zaznacza Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Tak zmieni się peron nr 2 we Włocławku

Po zakończeniu prac peron nr 2 będzie wyższy. Dzięki temu podróżnym łatwiej będzie wsiadać do pociągów. Nawierzchnia peronu będzie antypoślizgowa ze ścieżkami naprowadzającymi, które będą wsparciem w poruszaniu się osób niewidomych i niedowidzących. Na peronie zbudowana zostanie 150-metrowa wiata, która architektonicznie będzie nawiązywać do budynku nowego dworca. Zamontowane zostaną też ławki, gabloty informacyjne z rozkładem jazdy oraz czytelne oznakowanie. Dostęp na peron ułatwi, szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, nowe winda z przejścia podziemnego. Zaplanowano jasne, energooszczędne oświetlenie z oprawami LED.

- Kontynuujemy rozpoczęte w ubiegłym roku prace na stacji Włocławek. Po przebudowie peronu nr 1 zmieni się także sąsiedni peron nr 2, gdzie nowa winda zapewni lepszy dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Mieszkańcy Włocławka i okolic zyskają lepsze możliwości i warunki podróżowania – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przebudowany peron nr 1 we Włocławku będzie dłuższy

W ramach drugiego etapu zadania zaplanowano również wydłużenie do 300 metrów przebudowanego już peronu nr 1. Umożliwi to zatrzymywanie pociągów osobowych dalekobieżnych, co poprawi przepustowość stacji oraz ułatwi prowadzenie ruchu kolejowego na trasie Kutno – Toruń Główny.

Trwa głosowanie...

Korzystając z komunikacji miejskiej...

Tyle kosztować będą prace na dworcu PKP we Włocławku

Wykonawcą prac jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. z Gdańska. Koszt inwestycji to 21,7 mln zł netto (pochodzą ze środków budżetowych PLK S.A.).

- Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki krawędzi peronowych przy torze nr 1 oraz starej wiaty nad wyjściem z przejścia podziemnego. Krawędź peronu przy torze nr 2 jest dostępna dla podróżnych. Dojście do peronu zapewnione jest przez tymczasowe przejście w poziomie szyn. Zakończenie robót planowane jest w połowie 2024 roku – informuje Przemysław Zieliński z
zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W maju 2023 roku zakończyła się przebudowa peronu nr 1. Peron został podwyższony, zamontowano tablice informacyjne i czytelne oznakowanie, które ułatwia orientację na stacji oraz jaśniejsze oświetlenie. Koszt inwestycji to 9 mln zł netto.

Wciąż trwa remont przejścia podziemnego

W ramach pierwszego etapu zadania remontowane jest także przejście podziemne. Prace są kontynuowane. PKP PLK informuje, że wymienione zostały okładziny ścian i sufitu, które dostosowano do estetyki nowego dworca kolejowego. Przejście zyskało nową izolację i odwodnienie, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Powstał szyb windowy prowadzący na peron nr 2. Wyremontowano klatki schodowe, w tym od strony ul. Węglowej.

Przypomnijmy, że we wrześniu 2023 roku Przemysła Zieliński informował nas, że udostępnienie przejścia osobom pieszym planowane jest na początek października, a zakończenie wszystkich robót w listopadzie 2023. Piesi jednak nie mogą jeszcze korzystać z przejścia podziemnego.

- Udostępnienie przejścia prowadzącego także do budynku dworca planowane jest w listopadzie br. Koszt robót to 2,6 mln zł netto – poinformował w drugiej połowie października Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska