https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi InterRegio może wrócą 14 maja, za to Intercity pojadą dłużej

mc
Fot. sxc
Do 200 mln zł długu, jaki PKP Przewozy Regionalne muszą spłacić Polskim Liniom Kolejowym dojdzie jeszcze ponad 40 mln zł. To może pogrążyć spółkę.

pomorska.pl/krajswiat

Więcej informacji z kraju przeczytasz na stronie www.pomorska.pl/krajswiat

Właśnie z powodu finansowych zaległości PKP PR od 3 maja zostały wstrzymane kursy 46 pociągów InterRegio. Przewozy Regionalne spłaciły już Polskim Liniom Kolejowym 10 mln zł.

- Kolejne 18 mln zamierzamy wpłacić już 14 maja - mówi Michał Lipiński z biura prasowego PKP PR. - Oczekujemy, że wówczas PKP Polskie Linie Kolejowe pozwolą wyjechać na tory wstrzymanym pociągom. A to dlatego, że według naszych obliczeń zaległa kwota stopnieje poniżej zadłużenia dwumiesięcznego.

Decyzja o tym, czy pasażerowie znów będą mogli jeździć składami InterRegio nie jest jednak oczywista.

- O przywróceniu pociągów będziemy mogli mówić dopiero, gdy otrzymamy drugą transzę zaległych pieniędzy - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK. - Nawet jednak, gdy dług który u nas mają Przewozy Regionalne zacznie topnieć, nie jest wcale powiedziane, że składy zostaną ponownie uruchomione. Pamiętajmy o tym, że już od 20 maja wymagalne staną się należności od Przewozów Regionalnych w kwocie ok. 40,5 mln złotych . Tym samym dług znów przekroczy próg dwóch miesięcy - dodaje Łańcucki.

Wstrzymane mogą zostać kolejne pociągi.

- Jeżeli na skutek tego zadłużenia niewypłacalny stanie się sam zarządca linii kolejowych, czyli PLK, to nie będziemy mogli się rozliczyć z dostawcami energii, sprzętu i materiałów, wykonawcami robót i z bankami - twierdzi Krzysztof Łańcucki. - Skutkiem mogą być zakłócenia ruchu w całym kraju, znacznie poważniejsze niż wynikające z wstrzymania kursowania składów InterRegio

Tymczasem już od 15 maja PLK wprowadza zmiany w kursowaniu blisko 90 pociągów PKP Intercity. Utrudnienia potrwają do końca miesiąca i wynikają z prac przy modernizacji torów. - Pociągi będą jeździły średnio o pół godziny dłużej - mówi Łańcucki.

O tyle wydłuży się między innymi czas przejazdu Tanimi Liniami Kolejowymi relacji: Łódź - Gdynia, Gdynia - Wrocław, Katowice - Gdynia. Dłużej potrwa też podróż pociągami: M252 (Wrocław - Pardubice) i M7 (Gdynia - Kaliningrad).

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kolejman
ile jeszcze musi wody w Brdzie przez Bydgoszcz przepłynąć, żeby pismaki z Pomorskiej zapamiętały, że Przewozy Regionalne już od dawna nie są w PKP i tego skrótu nie dodaje się do nazwy?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska