Pod dobrą marką

Rozmawiała Lucyna Talaśka-KlichZaktualizowano 
Rozmowa z Robertem Hetmanem, prezesem Polskiego Przemysłu Mięsnego i Drobiarskiego MAT SA w Grudziądzu

     - Piętnaście lat temu zaczynaliście od dystrybucji cudzych wędlin i mięs. Dziś macie także dwa własne zakłady przetwórcze. Czy w branży mięsnej opłaca się taka wszechstronność?**
     - W zarządzie grupy MAT zasiadają osoby, które od lat związane są z przemysłem rolno-spożywczym. Chcieliśmy wykorzystać naszą wiedzę kierując się potrzebami konsumentów. W 2000 roku uruchomiliśmy pierwszy zakład przetwórczy w Świeciu i od początku jego działalności postawiliśmy na markowe wyroby. Wprowadziliśmy na rynek trzy marki produktów. Są to: Polskie Specjały, ZM Czerniewice i ZM Świecie. Każda oparta na innej recepturze. Na przykład w Czerniewicach, gdzie na "zgliszczach" upadłego zakładu wybudowaliśmy nowy, produkujemy wyroby oparte na tradycyjnych, starych recepturach byłych zakładów.
     - Jeśli macie już trzy marki waszych produktów, to dlaczego wprowadzacie jeszcze jedną - MAT?
     - Pod marką MAT chcemy sprzedawać wyroby ze średniej i wysokiej półki: szynki, wędzonki, polędwice i wędliny produkowane w oparciu o stare receptury.
     
O firmie
     Polski Przemysł Mięsny i Drobiarski MAT S.A. istnieje od 1990 r. Zajmuje się dystrybucją wędlin i mięsa (ma 27 oddziałów w kraju), produkcją wędlin i mięs kulinarnych w dwóch zakładach (ZM Świecie i ZM Czerniewice). W Czerniewicach MAT zainwestował w nowoczesny zakład ubojowy. Firma posiada platformę logistyczną, realizującą dostawy do odbiorców detalicznych. Koncern zatrudnia 850 osób.
     - Takie markowe produkty będą zapewne droższe. Nie obawia się pan, że wielu polskich klientów będzie się wciąż kierować przy zakupach głównie ceną, a nie jakością wyrobów?
     - Nasz rynek konsumencki bardzo się zmienia. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej wzrosło zainteresowanie zachodnich importerów naszymi dobrymi, tradycyjnymi wyrobami. Mam nadzieję, że w Polsce wzrosną wreszcie także płace i również polscy konsumenci będą mogli częściej sięgać po markowe wyroby.
     - Dlaczego - mając tak świetną pozycję na rynku - nie handlujecie z dużymi sieciami handlowymi?**

     - Bo dla hipermarketów najważniejsza jest cena, a nie jakość. Nie zamierzamy ulegać naciskom i obniżać ceny kosztem pogorszenia jakości. Wolimy współpracować z polskimi sieciami handlowymi.

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3