https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Podwyżki opłat i prowizji w bankach. Czy banki będą musiały zwrócić klientom te pieniądze?

Agnieszka Domka-Rybka
pixabay.com
Banki z całego kraju tłumaczą się w Bydgoszczy m.in. czy wystarczająco informują klientów o podwyżkach opłat. Jeśli okaże się, że nie, grożą im milionowe kary.

Sprawę wzięła pod lupę bydgoska delegatura UOKiK, która od kilku miesięcy zajmuje się trwałym nośnikiem. To płyta CD, pendrive, wiadomość e-mail, a także papier, które umożliwiają klientom banków przechowywanie informacji kierowanych do nich w taki sposób, by mogli odtworzyć je kiedyś w niezmienionej postaci. Nośnik pojawił się w unijnej dyrektywie w 2007 r.

- Banki miały więc czas, by się do niej dostosować, ale tego nie zrobiły - powiedział Piotr Adamczewski, dyrektor regionalnej delegatury UOKiKwczorajszej konferencji prasowej w Bydgoszczy. - Dlatego wciąż normalną praktyką jest, że wraz z zamknięciem konta tracimy dostęp do naszej historii w banku.

Podwyżki w bankach na lato 2017 [banki, nowe cenniki]

- Na co dzień może takie informacje nie są klientowi potrzebne, ale, gdy skarży bank w sądzie, mogą okazać się istotne. Na pewno przydadzą się frankowiczom - podkreślił w Bydgoszczy Marek Niechciał, prezes UOKiK.

W naszym kraju chętnie zaciągamy kredyty.

Prezes przypomniał przy okazji wyrok unijnego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie sporu grupy austriackich konsumentów z lokalnym bankiem Bawag. Każdy posiadacz e-konta kojarzy ikonę z kopertą, umieszczoną w górnym rogu z liczbą nieprzeczytanych wiadomości. Klienci austriackiego banku uznali, że informacje przekazywane tą drogą nie spełniają wymogów trwałego nośnika, ponieważ nadawca może zmienić treść e-maila. Trybunał przyznał im rację, argumentując, że trwały nośnik to np. list, ale nie e-banking.

Więcej w serwisie plus.pomorska.pl: Banki w Polsce mogą zapłacić kary za wyższe opłaty

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
http://netpoint.systems

To co robią banki jest nie do pomyslenia. Oferta jest tak przedstawiona zeby klient do konca nie zdawal sobie sprawy co nabywa, tj w przypadku sieci telekomunikacyjnych, produkty maja przerozne nazwy, oferta i reklama ich w mediach bazuje na niedomowieniach, a regulaminy korzystania z uslugi to prawie książka ...

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska