Liczba Polaków, którzy decydują się na nowego sprzedawcę gazu rośnie z roku na rok - wynika z najnowszych danych Urzędu Regulacji Energetyki.
W 2011 w naszym kraju odnotowano tylko kilka przypadków zmiany sprzedawcy. Z czasem liczba ta zaczęła rosnąć. W sumie od początku, kiedy prowadzony jest monitoring do końca trzeciego kwartału 2016 roku odnotowano 62 836 takich decyzji.
Statystyki rosną, ale nie porażają. Na prawdziwe bum będziemy mogli liczyć dopiero po uwolnieniu rynku gazowego. A wszystko wygląda na to, że nie nastąpi to dla zwykłego Kowalskiego zbyt szybko.
Na zmianę sprzedawcy najczęściej decydują się gospodarstwa domowe, w których błękitne paliwo używane jest do gotowania, ogrzewania wody i domu (taryfy W1-4).
Przeczytaj również: Co można wyczytać z rachunku za gaz? Jak płacić mniej?
Co wpłynęło na to, że częściej zmieniamy firmę? - Wzmożone w ostatnim czasie przez niektórych sprzedawców kampanie reklamowe, skierowane właśnie do tej grupy odbiorców, jak też stopniowe wchodzenie na rynek nowych sprzedawców, co wpływa na zwiększenie konkurencji i uatrakcyjnienie oferty - wylicza biuro prasowe URE.
Zdaniem ekspertów, na swobodę wyboru sprzedawcy wpływa kilka ważnych czynników, m.in.: stopień świadomości klientów i ich motywacja do zmiany sprzedawcy, łatwość dokonania zmiany, a także liczba konkurencyjnych ofert dostępnych na rynku.
Czy wiesz, że? Rachunek za gaz też możemy reklamować!
Wzrost zainteresowania Polaków tą tematyką w bieżącym roku jest też widoczny w dużo częstszych telefonach do Punktu Informacyjnego dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych (dane kontaktowe - patrz ramka pod tekstem), którego celem jest informowanie konsumentów o przysługujących im prawach na rynkach energii, ale też o ich obowiązkach.
- W przypadku klientów biznesowych oszczędności są większe, jeżeli zamawiamy więcej błękitnego paliwa oraz w przypadku ofert łączonych (prąd i gaz) - wyjaśnia Marcin Jodłowski z Porównywarki Cen Energii Enerad.pl. - Poziom oszczędności zależy też od tego, w jakiej cenie błękitne paliwo było dostarczane w ramach starej umowy. Poza tym, są różne promocje. Na przykład obecnie jeden ze sprzedawców oferuje rabat 10 proc. na gaz do końca 2017 roku. Generalnie można przyjąć, że klient indywidualny może zaoszczędzić do 12 proc., a w przypadku ofert łączonych (dual fuel) prąd plus gaz w sumie do 20 proc.
Przeczytaj też: Chcesz zmienić sprzedawcę gazu? Podpowiadamy, jak to zrobić
Masz problem? Pomogą
Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych
- Telefon
Infolinia (22) 244-26-36 działa od poniedziałku do piątku od 8.15 do 16.15. - E-mail
Na adres: [email protected]. - List
Urząd Regulacji Energetyki, Al. Jerozolimskie 181, 02-222 Warszawa, z dopiskiem Punkt Informacyjny. - Fax
Na numer: 22 378 12 93, z dopiskiem Punkt Informacyjny.
Więcej w papierowym wydaniu Gazety Pomorskiej.
