https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Port Lotniczy Bydgoszcz. Droga startowa przejdzie metamorfozę

(AK)
Roboty na lotnisku prowadzone będą tak, by nie zakłócać funkcjonowania lotniska. Również w nocy.
Roboty na lotnisku prowadzone będą tak, by nie zakłócać funkcjonowania lotniska. Również w nocy. Jarosław Pruss
Lotnisko musi się rozwijać. Bez takich inwestycji, jak nowe oświetlenie drogi startowej, jednak, port mógłby stać się niebezpieczny.

Kolejną inwestycję na bydgoskim lotnisku znowu zrealizuje Skanska. Wcześniej firma wyremontowała drogę startową i płytę postojową nr 1. Teraz - w ramach konsorcjum z Zeusem - zabierze się za remont lotniskowego systemu elektroświetlnego, oznakowania pionowego i poboczy drogi startowej.

Prace projektowe ruszają jeszcze w tym tygodniu. Remont przejdą m.in. światła podejść, światła progowe drogi startowej, oświetlenie krawędzi i końców drogi startowej, światła wzrokowego wskaźnika ścieżki schodzenia, sekwencyjne światła błyskowe. To nie koniec - wyremontowane będą światła krawędziowe drogi kołowania, światła ochronne drogi startowej, system sygnalizacji wtargnięcia na drogę startową, podświetlane znaki pionowe drogi startowej i drogi kołowania. W ramach remontu poboczy drogi startowej na odcinku o szer. 10 m i dł. 5 km wymieniona zostanie warstwa ścieralna z betonu asfaltowego i naprawione spękania podbudowy.

Zgodnie z podpisaną umową kwota inwestycji wyniesie blisko 10,5 mln zł i będzie współfinansowana przez Unię.

Do tej pory lotnisko skorzystało z ponad 23,5 mln zł europejskich dotacji. Po zakończeniu rozpoczynanej właśnie inwestycji port wykorzysta ok. 30 mln zł z puli ok. 90 mln zł przyznanych na rozwój lotniska. - W ciągu najbliższych dni zostanie ogłoszony kolejny przetarg na remont dróg kołowania i płyt postojowych - dorzuca Tomasz Moraczewski, prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz.

Po zakończeniu tychże remontów zwiększy się wykorzystanie środków unijnych do ok. 45 mln zł i wyczerpie całą alokację środków na inwestycje w projekcie kluczowym.
System nawigacji świetlnej na lotnisku w Bydgoszcz zbudowany był dla wojska w 1975 r. W kolejnych latach poddawany był remontom i dostosowywany do wymagań przepisów wojskowych i dotyczących lotnictwa cywilnego. Stąd teraz mamy kompilację urządzeń o bardzo zróżnicowanym standardzie i stanie technicznym.
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
Inow
Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią  "Szubiniaka" .  Wszystko to kosmetyka , a nie realna przebudowa lotniska. Gdzie zainwestowano pozostałe  45 mln  zł z dotacji  ?: Poszły na " Średnicówkę  " w Toruniu !
m
max
Ale jak dojechać do tej Bydgoszczy, skoro brak porządnej drogi?
d
dj adamus
witam czekam na lot Cork Bydgoszcz jak linie rayaner potrafi latac do Bydgoszczy z Dublina to dlaczego nie z Cork
l
leun
mam nadzieje, ze przebuduja urzadzenia do dokonywania oplat za parkowanie samochodow, nie dosc ze ekrany umieszczone bardzo wysoko to jezszcze pod slonce , w taki sposob ze nie mozna odczytac wysokosci oplaty,
M
MarekC.
GRATULACJE, BYDGOSZCZ ZNOWU BEZ POŁĄCZENIA DO WARSZAWY!
S
Szubiniak
Skoro przyznano na to nieszczesne lotnisko 90 mln zl, to dlaczego po 45 mln zl wykorzystanych srodkach, wyczerpana zostanie cala alokacja srodkow na inwestycje w projekcie kluczowym. Gdzie podzialy sie pozostale 45 mln zl, czy ktos moze to wytlumaczyc a przede wszystkim red. Agnieszka Domka-Rybka, ktora ten rewelacyjny artykul splodzila. Trzeba miec niebywala fantazje, azeby te remonciki i planowne nastepne pozwalajace jedynie na spelnienie podstawowych wymogow bezpieczenstwa ruchu lotniczego, nazywac metamorfoza. Proponuje red. Agnieszce Domka-Rybka, przejechac sie juz nie do Warszawy czy Wroclawia ale chociazby do Rzeszowa, Lublina czy chociazby do Gdyni i zobaczyc na czym polegaja inwestycje w ich portach i na czym polega "metamorfoza". To jest skandal, ze po szesciu latach od przyznania srodkow unijnych w wysokosci 48 mln EUR, Calbecki ukradl na remont starowki torunskiej polowe z nich  a z pozostajej czesci podobno port dostal 90 mln zl. Teraz okazuje sie ze  po wykorzystaniu 45 mln zl., jest juz koniec z pieniedzmi. Czy inteligentny i niezalezny dziennikarz, za nim zacznie pisac takie dyrdymaly, nie powinien popukac sie po czole i zastanowic sie co pisze, zanim sie kompletnie osmieszy.  Ten artykul pisany na zamowienie Calbeckiego, jest swiadectwem dna dziennikarskiego w tej gazetce.  Dalej dzeinnikarska brac sie do roboty, piszcie o metamorfozach w budowie S5, dworca kolejowego, rozbudowie uczelni bydgoskich i porownujcie z tym co buduja sasiedzi, a pewnie ze wstydu nie spojrzycie w lustro. 
k
kinia
Jesli prezesem 
jest Moraczewski to nie upadnie -bo gdzie by poszedl do pracy...
P
Polak
A kiedy lotnisko upadnie....?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska