
Fot. Tomek Czachorowski, Infografika: Radosław Fonferek na podstawie materiałów bydgoskiego oddziału GDDKiA
Zamiast niego kierowcy będą mieć do dyspozycji rondo o blisko kilometrowej średnicy.
- W środku "ronda" będą kontynuowane prace przy budowie wiaduktów i bezkolizyjnego węzła, czyli tak zwanej "koniczynki". Liczymy, że nowa organizacja ruchu pozwoli rozładować korki i upłynnić w tym miejscu ruch - wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Roboty na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 5 i 10 z wojewódzką drogą nr 223 związane są z przebudową podbydgoskiej obwodnicy. Na jej 12-kilometrowym odcinku od Stryszka do Białych Błot powstać ma droga klasy "S" - z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. O ile na samej trasie kierowcy nie muszą spodziewać się większych utrudnień, to zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu w Białych Błotach potrwa aż do maja przyszłego roku.