- Z inicjatywy Teresy Teski, nauczycielki fizyki i informatyki w skrwileńskim gimnazjum nasza młodzież pod kierunkiem Piotra Marynowskiego demonstrowała programy komputerowe wykorzystywane w nauczaniu fizyki - informuje Marta Bednarczuk, nauczycielka z ZS Nr 4 w Nadrożu. W ten sposób uczniowie zachecali do nauki przedmiotów ścisłych.
Trochę teorii, trochę praktyki
Spotkanie w skrwileńskim gimnazjum składało się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej demonstrowane były programy edukacyjne. Uczniowie zapoznali się z zasadami działania ruchu wahadła matematycznego, ruchu pocisku, w tym zmiany prędkości i energii. Za pośrednictwem programu komputerowego przedstawiono zasady działania reaktora elektrowni atomowej oraz program ilustrujący działanie lasera. Druga cześć spotkania opierała się na doświadczeniach.
Marta Bednarczuk: - Uczniowie "czwórki" komentowali zjawiska zachodzące podczas oświetlania chlorofilu laserami o różnych kolorach. Wykonywano pomiar długości fali świetlnej światła z lasera czerwonego. Na zakończenie przedstawiono gimnazjalistom kilka doświadczeń z elektromagnetyzmu. Podczas wizyty w gimnazjum młodzieży towarzyszyła maskotka Liceum Przyrodniczego Nadrożu, czyli Roboraptor.
Współpraca z UMK
Uczniom "czwórki" ciekawie prowadzone zajęcia przyrodnicze nie są obce, ponieważ biorą udział w spotkaniach Regionalnego Kółka Fizycznego.
Są to zajęcia pozaszkolne ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT i nauk przyrodniczo-matematycznych. Spotkania są bezpłatne i adresowane do wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz uczniów ostatnich klas gimnazjów. Koło Fizyczne prowadzone jest przez naukowców z UMK.
Czytaj e-wydanie »