Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prezydent Bruski pisze do Konstantego Dombrowicza w sprawie kolejowej szprychy do Bydgoszczy

Agata Kozicka
Agata Kozicka
Infografika przedstawiająca planowane inwestycje kolejowe w ramach rozwoju Centralnego Portu Komunikacyjnego
Infografika przedstawiająca planowane inwestycje kolejowe w ramach rozwoju Centralnego Portu Komunikacyjnego CPK.pl
Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski pisze do Konstantego Dombrowicza, od niedawna przedstawiciela regionu w Centralnym Porcie Komunikacyjnym z prośbą o wyjaśnienie, jak zadbano i jak można zadbać o interesy mieszkańców Bydgoszczy przy okazji rządowych inwestycji kolejowych.

Konstanty Dombrowicz, radny sejmiku województwa kujawsko-pomorskiego, a niegdyś prezydent Bydgoszczy, został przedstawicielem regionu w Centralnym Porcie Komunikacyjnym.

Z województwa kujawsko-pomorskiego koleją do centrum Polski

Centralny Port Komunikacyjny "Solidarność" to w wielkim skrócie węzeł przesiadkowy, który ma powstać między Warszawą a Łodzią. Na ogromnym terenie ma tam zostać wybudowany port lotniczy i węzeł kolejowy. Ale to dopiero początek, bo węzeł ma obsługiwać trasy kolejowe w całej Polsce tak, aby do stolicy można było dotrzeć w kilka godzin.

A zatem w centrum Polski ma być środek tej sieci kolejowej, która będzie się rozchodziła we wszystkie kierunki kraju jak szprychy.

Dombrowicz, były prezydent Bydgoszczy regionalnym przedstawicielem CPK

I właśnie Konstanty Dombrowicz został wybrany kilka dni temu do bycia przedstawicielem województwa kujawsko-pomorskiego w tej ogromnej inwestycji.

W związku z objęciem tej funkcji obecny prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski w liście poprosiła Konstantego Dombrowicza o aktualna informacje dotycząca planowanego przebiegu Szprychy nr 1 przez województwo kujawsko-pomorskie.

"Moja prośba wynika z rozbieżności pomiędzy informacjami dostępnymi na stronie internetowej spółki i zapisami projektu "Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego - Strategia Przyspieszenia 2030+" - czytamy w piśmie do radnego sejmiku.

Stratega województwa i Bydgoszcz kontra rządowe plany

Wyjaśnia, że w tymże dokumencie mowa jest o wariancie optymalnym dla interesu województwa czyli o relacji: Centralny Port Komunikacyjny - Płock - Włocławek - Inowrocław - Bydgoszcz/Toruń - Chełmno/Wąbrzeźno - Grudziądz - Trójmiasto.

W koncepcji rządowej spółki CPK dotyczące inwestycji kolejowych w naszym województwie mowa była o budowie nowej linii o prędkości eksploatacyjnej co najmniej 250 km na godz. pomiędzy Włocławkiem i Grudziądzem z pominięciem Bydgoszczy w bezpośrednim połączeniu z CPK jak i Warszawą.

Przeczytaj także

Czy plany CPK można jeszcze zmienić?

Pisaliśmy o tym w marcu. Teraz, zatem Rafał Bruski prosi byłego prezydenta Bydgoszczy, a dziś radnego sejmiku i regionalnego przedstawiciela CPK

  • czy spółka Centralny Port Komunikacyjny ostatecznie zatwierdziła przebieg tzw. Szprychy nr 1 przez województwo i czy zmiana jest jeszcze możliwa, oraz
  • czy zarząd województwa kujawsko-pomorskiego podejmował działania w celu wytyczenia innego przebiegu Szprychy nr 1 niż prezentowany publicznie na stronie spółki?

Prosi też o szczegółowa informacje na ten temat a najlepiej korespondencje między zarządem spółki CPK a zarządem województwa

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska