Zobacz wideo: Pandemia przybiera na sile. Coraz więcej zgonów chorych na COVID-19.
- Program naprawczy został uchylony, a podwyżki i zmiany dotyczące poszerzenia strefy pozostały. My chcemy powrotu do stanu poprzedniego - argumentuje Sławomir Szymański, przewodniczący klubu radnych PiS w Grudziądzu.
I tak przypomnijmy:
Opłaty w strefie A, obejmującej głównie Starówkę wynoszą
- obecnie: pół godziny: 1,90 zł , propozycja: 1,30 zł
- obecnie: pierwsza godzina:3,90 zł, propozycja: 2,60 zł
- obecnie: druga godzina: 4,60 zł, propozycja: 3 zł
Opłaty w strefie B, obejmującej głównie parkingi poza ścisłym centrum wynoszą:
- obecnie: pół godziny: 1,30 zł, propozycja: 0,80 zł,
- obecnie: pierwsza godzina: 2,60 zł, propozycja: 2 zł
- obecnie: druga godzina: 3 zł, propozycja 2,40 zł.
Radni PiS-u chcą też obniżki płatności abonamentowe i mniej ulic objętych Strefą Płatnego Parkowania
Za miesięczny abonament dla mieszkańca w strefie A proponują kwotę 20 zł, a w strefie B 10 zł, czyli w obu przypadkach o 10 zł mniej niż dotychczas. Jeśli chodzi o kwartalny abonament dla mieszkańca to radni PiS chcą aby był to wydatek rzędu 50 zł w strefie A (teraz 80 zł) i 25 zł w strefie B (teraz 50 zł).
Samorządowcy z PiS-u także proponują wykreślenie ze spisu Strefy Płatnego Parkowania następujące ulice:
- Zamkową,
- Solną (odcinek od ul. Kościuszki do ul. Nadgórnej),
- Nadgórną,
- Forteczną,
- Legionów,
- Pułaskiego,
- Kościuszki (odcinek od ul. Wąskiej do Fortecznej).
Niższa kara za brak biletu parkingowego
Zgodnie z projektem uchwały radnych PiS, zmniejszeniu ma ulec opłata za brak wykupionego biletu parkingowego. Teraz jest to bagatela! 260 zł! Jeśli zapłacimy w ciągu 3 dni to ulega ona obniżeniu do 130 zł. Ustalając tę opłatę w październiku 2019 roku, prezydent Glamowski mówił: "Kara musi być dotkliwa".
Radni PiS z Grudziądza chcą ją obniżyć do stanu sprzed października 2019 zł i ma ona być na poziomie 50 zł, a w przypadku zapłacenia w ciągu trzech dni roboczych: 25 zł.
Obecnie obowiązujące opłaty za parkowanie, brak biletu czy wykaz ulic wchodzących w skład SPP to efekt przyjętej w październiku 2019 roku uchwały przez większość radnych Rady Miejskiej Grudziądza. Wówczas samorząd wchodził w tzw. plan naprawczy spowodowany katastrofalnym stanem finansów miasta. Rok temu ww. program naprawczy został uchylony, a wszystkie uchwalone wówczas podwyżki pozostały na tym samym poziomie. Jakie? Przypominamy w poniższym artykule.
Dodajmy, że z kolei prezydent Glamowski przedłożył projekt uchwały na najbliższą sesję, ale dotyczący jedynie wykreślenia ulicy Portowej ze Strefy Płatnego Parkowania.
