20 lipca w życie weszły nowe rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Grudziądzu, opracowane przez wydział transportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu. I niestety... zostały bardzo okrojone w stosunku do wcześniej obowiązujących.
Mieszkańcy swoje niezadowolenie wyrażają m.in. za pośrednictwem profilu Gazeta Pomorska Grudziądz na Facebook-u. Piszą:
- Bożena: - Autobus nr 9 przed zmianami jeździł do placu stycznia, a teraz na Rządz i koniec kursu. Całkowity bezsens!
- Elżbieta: - Niech urząd miasta pomyśli o zmianie kursowania linii 19 i 22. Jedne z ważniejszych!
- Wojti: - Przed zmianami ludzie mogli normalnie wrócić do domów, a teraz przesiadki albo z buta
- Grażyna: - Co kogo obchodzą ludzie z drugiego końca miasta?! Jak autobusy się nie zgrają to super wycieczka do Tarpna po nocy...marzenie, a bilety wcale nie takie tanie
- Michał: Makabra jest.... Współczuję tym którzy są niepełnosprawni ruchowo i starszym ludziom z tymi przesiadkami.
- Jolanta: Linii nr 3 ze względu na oszczędności nie przedłużyli o 2 przystanki do Ronda Andersa. Prosili o to mieszkańcy Lotniczej i działkowcy.
- Agnieszka: Nie wiem komu potrzebny będzie bilet godzinny bo kursy autobusów tak "dopasowane", że godziny nie starczy.
Radny PiS z Grudziądza: - Prezydent narusza przepisy prawa
O problemie głośno także powiedział radny PiS-u, Krzysztof Kosiński podczas konferencji prasowej. - Zlikwidowano 20 proc. kursów, co daje blisko 700 tysięcy kilometrów mniej! To olbrzymia ilość. Prezydent decydując się na takie działania, narusza przepisy ustawy o transporcie publicznym, które zobowiązują go do zapewnienia bieżących i nieprzerwanych potrzeb ludności.
Radny Kosiński także dopytuje: - Jak ta decyzja ma się do obostrzeń sanitarnych? Przecież ludzi mniej nie jeździ, a autobusów tak. Każdy chce się dostać do miasta, szpitala czy pracy i wrócić.
Cięcia w rozkładach jazdy, a co za tym idzie w ilości kursów są podyktowane oszczędnościami w budżecie miasta. Samorząd bowiem jest w tzw. programie naprawczym, zakładającym mnóstwo oszczędności w różnych sferach usług miasta. M.in. transporcie, promocji, edukacji.
Przypominamy, że bilet 60-minutowy w sprzedaży pojawi się od 1 sierpnia. Z kolei od 3 sierpnia, tramwaje linii nr 2 oraz linie podmiejskie do Radzynia Chełmińskiego i Piask, będą kursowały jak w dni powszednie.
Podczas konferencji także radny PiS-u, Andrzej Wiśniewski odniósł się do sytuacji przedsiębiorców którzy złożyli petycje do ratusza w sprawie opłat za "deszczówkę". O tym napiszemy w najbliższych dniach. Dodajmy, że radni zaprosili lokalnych dziennikarzy na konferencję do biura rady miejskiej w ratuszu. Niestety, nikt nie został wpuszczony. Konferencja musiała odbyć się na dziedzińcu ratusza.
