https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ratownicy wodni pilnie poszukiwani w Grudziądzu

(PA)
By wszystkie miejskie kąpieliska były strzeżone, potrzeba w sumie ponad 20 ratowników. Cały czas są wakaty
By wszystkie miejskie kąpieliska były strzeżone, potrzeba w sumie ponad 20 ratowników. Cały czas są wakaty Piotr Bilski/Archiwum
Na plażach miejskich trwają ostatnie przygotowania do sezonu. Trwa nabór chętnych WOPR-owców do pracy na kąpieliskach.

- Jesteśmy przygotowani, ale prowadzimy jeszcze drobne prace naprawcze - zapewnia Izabela Piwowarska, dyrektor Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku.

Plaże „Dzika” i w Tarpnie nie będą strzeżone?

Największym problemem z jakim boryka się MORiW jest brak chętnych do pracy ratowników wodnych. Istnieje bowiem prawdopodobieństwo, że zabraknie ich na plażach „dzikiej” i w Tarpnie. Wówczas będą one niestrzeżone. - Mamy nadzieję, że tak się nie stanie, ale póki co priorytetem dla nas jest zapewnienie kadry WOPR-owców na plaży miejskiej i basenach - wyjaśnia Izabela Piwowarska. - Spływają do nas oferty zainteresowanych pracą jako ratownicy wodni, ale wciąż ich brakuje...

Brakuje ratowników do pracy nad jeziorami i basenem w Grudziądzu

Zgodnie z harmonogramem, kąpielisko miejskie w Rudniku ma zostać otwarte w połowie czerwca. A pozostałe: plaża „dzika” i w Tarpnie (obie niepłatne) oraz baseny odkryte, z początkiem wakacji.

Ceny wejściówek, jak zapewnia Izabela Piwowarska, nie powinny ulec zmianie.

Sanepid zbada wodę

- 7 czerwca planujemy pobrać próbki wody do badania z jeziora przy plaży miejskiej - informuje Adela Jarosz, z sanepidu w Grudziądzu. - Z kolejnych akwenów, kilka dni później.

Zgodnie z przepisami sanepid ma obowiązek zbadania wody nie wcześniej niż 10 dni przed otwarciem kąpieliska.

Gdzie są najlepsze kąpieliska w powiecie bydgoskim i nakielskim

Oprócz ratowników wodnych nad bezpieczeństwem wypoczywających będzie czuwało 3 policjantów i 2 strażników miejskich.

- Od 10 czerwca do 10 września będzie działał posterunek wodny przy plaży miejskiej - mówi st. sierż. Maciej Szarzyński z policji. - Funkcjonariusze będą patrolowali jezioro, ośrodki wypoczynkowe i plaże.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał
a wszystko i tak pie.... Pan G.J idzie do
MORIV jak pierwszy i składa papiery zamiast chociaż razy zgadać się z chłopakami że jak nie dadzą odpowiedniej kasy to nikt nie przyjdzie, ale nie on zawsze jest na zawołanie, i robi społecznie. A później gada ze mała kasa, ale ja tu przychodzę na ryby żeby od żony uciec. Żal naprawdę robić za 1500 bez sprzętu a w dodatku pani Deroktor MORV zabiera urlopy i nie dostajemy ani urlopu ani wynagrodzenia. O to cała prawda
G
Gość
W dniu 03.06.2017 o 19:29, Woprowiec napisał:

A co tu sie dziwic ze nie ma chetnych do pracy . Wyrobienie papierow potrzebnych do pracy ok 2000 tys zl bo MORiW wymaga czegos czego nawet w ustawie nie ma ale ma byc KPP bo tak. Wydaj tyle na kursy i szkolenia przyjdz podpisac umowe i co slyszysz tak mamy umowe o prace jupi co syszysz dalej 1400 zl . Smiech na sali. Stanowczo wole jechac nad Morze.


To jest tak tragiczne że aż śmieszne. Niedługo w Grudziądzu będą ratownicy ochotnicy z domu spokojnej starości albo bezrobotnych 60+ będą wysyłać lub więźniów na roboty społeczne w charakterze ratownika. Wszyscy młodzi stąd wypierdaczajom
G
Gość
W dniu 04.06.2017 o 12:45, Woprowiec napisał:

Jezeli wkraczasz juz ze Woprowcy powinni miec kpp to logiczna rzecza jest ze rowniez powinni miec szyny Kramera lub szyny wyciagowe lub prózniowe bo jest to w zakresie szkolenia KPP . Torby mysle w 70 proc przypadkow ladnie wyglafaja yylko a w srodku mamy 2 opaski elastyczne i kawalek plastra ewentualnie buyle na tlen bez tlenu. A o szpital mi tylko chodzilo jako porownanie ze tez oszczedza na zdrowiu i sprzecie tak jak nasze miasto. I dokladnie zgadzam sie ze jesli pobieraja oplaty na plazy i basenie powinny byc AED zamiast np 2 lawek ktore gdzies tam stoja lecz oczywiscie to moja prywatna opinia .

Nie napisałem że powinni mieć,tylko napisałem że przy tak odpowiedzialnej pracy ja bym sobie zrobił KPP.

No jeśli tak piszesz że R1 tylko ładnie wygląda i nie spełnia swojej funkcji to aż strach pomyśleć co by było gdyby trzeba było zastosować tlenoterapię.Jeśli chodzi o wyposażenie to się z Tobą zgadzam im więcej tego sprzętu tym lepiej.

Podstawą powinna być w pełni wyposażona R1,deska ortopedyczna o kołnierzu nie wspomnę.

Jeśli pracujesz jako WOPRowiec to życzę żebyś miał jak najlepszy sprzęt z którego nie będziesz musiał korzystać a jak już to bardzo rzadko.

Może przeczyta to ktoś z UM i podejmie odpowiednie kroki żeby doposażyć WOPRowców w co wątpię ale z całego serca życzę.

M
Matejkou
Turyn spływa krwią
W
Woprowiec
Jezeli wkraczasz juz ze Woprowcy powinni miec kpp to logiczna rzecza jest ze rowniez powinni miec szyny Kramera lub szyny wyciagowe lub prózniowe bo jest to w zakresie szkolenia KPP . Torby mysle w 70 proc przypadkow ladnie wyglafaja yylko a w srodku mamy 2 opaski elastyczne i kawalek plastra ewentualnie buyle na tlen bez tlenu. A o szpital mi tylko chodzilo jako porownanie ze tez oszczedza na zdrowiu i sprzecie tak jak nasze miasto. I dokladnie zgadzam sie ze jesli pobieraja oplaty na plazy i basenie powinny byc AED zamiast np 2 lawek ktore gdzies tam stoja lecz oczywiscie to moja prywatna opinia .
P
Psikus czy cukierek
Rybacka krwią spływa
G
Gość
W dniu 04.06.2017 o 11:30, Woprowiec napisał:

Udalo sie obstawiac plaze tylko dlatego ze baseny w Tarpnie byly w remoncie. Czyli byla potrzebna mniejsza obstawa a teraz zonk :) po za tym wymaganie KPP nie jeat wymogiem ustawowym . Kolejna kwestia jezeli wymagaja KPP dlaczego ragownicy nie maja sprzetu ku temu . Torby PSP R1 niby leza w zasiwgu reki pytanie czy wyposażone. Szyn kramera kiedys "Gruby " ratownik zaopatrywal cos na pesudoszy ie i szyna byla bardziej wiodka jak reka zlamana w 15 miejscach. I kolejna kwestia dlaczego na kapoeliskach platnych gdzie wolaja krocie moim zdaniem za wejscie nigdzie nie znajduje sie AED. To jest dopiero wstyd. Nawet centrum handlowe CF ma AED i pelen szacun a Grudziadz i nasz cudowny szpital oczywiscie oszczedzaja na ratowaniu ludzkiego zycia :)

No może KPP nie jest wymagane ale jak bym miał taką odpowiedzialną pracę wolałbym zaliczyć takie szkolenie.

Jeśli jest torba R1 to zakładam że jest ona wyposażona w to w co powinna.Złamaną rękę można na spokojnie zaopatrzyć chustą trójkątną.A w sprawie AED to się zgadzam powinno być na wyposażeniu choćby na plaży miejskiej i basenie gdzie jest najwięcej kąpiących się.

Tylko nie wiem co ma do tego szpital?

MORiW powinien takiego zakupu (AED) dokonać,choć wiem że to nie jest tania rzecz.

G
Gość
W dniu 04.06.2017 o 11:36, hotel napisał:

Rybacka spływa krwią 

Ty spłyń Rowem Hermana do Wisły potem do morza.

h
hotel

Rybacka spływa krwią 

W
Woprowiec
Udalo sie obstawiac plaze tylko dlatego ze baseny w Tarpnie byly w remoncie. Czyli byla potrzebna mniejsza obstawa a teraz zonk :) po za tym wymaganie KPP nie jeat wymogiem ustawowym . Kolejna kwestia jezeli wymagaja KPP dlaczego ragownicy nie maja sprzetu ku temu . Torby PSP R1 niby leza w zasiwgu reki pytanie czy wyposażone. Szyn kramera kiedys "Gruby " ratownik zaopatrywal cos na pesudoszy ie i szyna byla bardziej wiodka jak reka zlamana w 15 miejscach. I kolejna kwestia dlaczego na kapoeliskach platnych gdzie wolaja krocie moim zdaniem za wejscie nigdzie nie znajduje sie AED. To jest dopiero wstyd. Nawet centrum handlowe CF ma AED i pelen szacun a Grudziadz i nasz cudowny szpital oczywiscie oszczedzaja na ratowaniu ludzkiego zycia :)
G
Gość
W dniu 04.06.2017 o 08:21, Gość napisał:

3000 to minimum przy tej odpowiedzialności. Najniższa krajowa to policzek dla wykwalifikowanego ratownika z kursami pomocy. Nie wiem czy właśnie takie pieniądze MORIW oferuje, ale jeśli tak to na 99,99999% żaden ratownik nie pójdzie do pracy za 1500 zł.

Co roku jest to samo.Że nikt za taką stawkę nie pójdzie,że wolą jechać nad morze itp.
A na końcu i tak się okazuje że jest pełna obsada ratowników na każdym kąpielisku.
G
Gość

sqrwysyn pierdzioch bije knia w kazdym temacie.

już niema znaczenia czy powazny temat czy niepowazny.

ten curva i pedalisko zaśmieca co sie da.

bicie konia juz mu nie wystarcza

G
Gość
A kwiatowa zalana krwią.
G
Gość
Jakby rozpoczeli sezon od czerwca przy takiej pogodzie jak teraz to by mogli zapłacić nawet po 5 tys.
G
Gość
3000 to minimum przy tej odpowiedzialności. Najniższa krajowa to policzek dla wykwalifikowanego ratownika z kursami pomocy. Nie wiem czy właśnie takie pieniądze MORIW oferuje, ale jeśli tak to na 99,99999% żaden ratownik nie pójdzie do pracy za 1500 zł.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska