https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Region na promocji, czyli miasta robią zrzutkę na loty Ryanaira

Agata Kozicka
Obecnie Ryanair lata z Bydgoszczy do Londynu-Stansted, Birmingham i Dublina
Obecnie Ryanair lata z Bydgoszczy do Londynu-Stansted, Birmingham i Dublina Andrzej Muszyński
Bydgoszcz jest gotowa zapłacić przewoźnikowi więcej za latanie z naszego lotniska, ale... samorząd chce też więcej połączeń.

Mechanizm jest taki, że samorząd dofinansowuje linie lotnicze, płacąc im za promowanie regionu na pokładach ich samolotów. Logiczny? Tak. Im bardziej region jest popularny, tym więcej pasażerów tutaj przylatuje i tym większe zyski z latania na danej trasie ma przewoźnik. A promocja ma na celu właśnie wypromowanie regionu.

Ale i tak wszyscy wiedzą, że te pieniądze na promocję, to dodatkowy bonus dla przewoźnika za latanie na danej trasie. I to mniej popularne lotniska płacą, żeby utrzymać kursowanie samolotów do danego miasta.

Przeczytaj również: Więcej lotów z Bydgoszczy, więcej pracy w regionie

Trzyletnią umowę z Ryanairem podpisano w 2011 roku i opiewała ona na prawie 14 mln zł brutto. Powoli dobiega końca.

Marszałek województwa, a to samorząd jest większościowym udziałowcem naszego lotniska, wystosował do pozostałych udziałowców - Bydgoszczy i Torunia, pismo z propozycją współfinansowania tej promocji na następne trzy lata. - Samorząd wojewódzki oraz miasta Bydgoszcz i Toruń trzy lata temu się porozumiały w sprawie takiego modelu wspierania rozwoju siatki połączeń na naszym lotnisku i nadal chcemy współfinansować taką promocję - zaznacza Piotr Tomaszewski, skarbnik Bydgoszczy.
Mowa jest o wyasygnowaniu łącznie przez 3 udziałowców 17 mln zł na trzy lata.

- Ale jesteśmy otwarci na zwiększenie tej kwoty, gdyby oznaczało to poszerzenie siatki połączeń z bydgoskiego lotniska - twierdzi Tomaszewski.

Co więcej... - Już teraz, w ramach autopoprawki do budżetu, zarezerwowano w nim odpowiednią kwotę na promocję w liniach lotniczych - dodaje. - Chociaż dopiero otrzymaliśmy propozycję partycypowania w kosztach promocji, a marszałek nie ogłosił jeszcze przetargu.

Za latanie przez rok na warszawskie Okęcie Eurolot dostaje 12 mln zł. Czy to nie spowoduje, że i Ryanair będzie chciał więcej za swoje połączenia z naszego portu? - Z tego, co wiemy, to Ryanair nie powinien być niezadowolony z tego, że lata z Bydgoszczy - uważa skarbnik miasta i jednocześnie członek rady nadzorczej portu. - Samoloty są zapełnione, a liczba pasażerów zainteresowanych lataniem - wysoka.

Do przetargu będą mogli stanąć i inni przewoźnicy, nie tylko Ryanair, choć warto przypomnieć, że w ostatnich miesiącach wyjątkowo uparcie nie pchali się, by latać z Bydgoszczy.

Nieoficjalnie mówi się, że Ryanair jest zainteresowany przedłużeniem umowy z naszym regionem i kontynuowaniem współpracy z naszym portem.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Malina Brzoskwinia

Polaczanie z Cardiff Air Port !!!!!!

m
mariusz

dla czego nie uruchomicie połączenia z Liverpoolem czy manchesterem  - 2 ogromne miasta z masą Polonii z regionu , nie mówię tutaj o lataniu co dzień jak do Londynu ale 1-2 razy w tygodniu 

 

nie tylko Polacy lecieli by do Bydgoszczy ale inni również a tak tylko Londyn na okrągło 

g
gęsie pipki
W dniu 08.07.2014 o 14:17, raz dwa trzy t..... psy napisał:

Idz pozwiedzaj most, jordanki, moroarene i hale.i zabieram 22.000 smieciarzy codziennie jezdzacych do bydgoszczy i zabierajacych bydgoszczanom prace. niech im robote da lenz, zaleski i calbecki. wtedy mozemy lotnisko zamknac.

 

 POwiem trochę inaczej , kiedy POzbędziemy się pasożyta z miasta A, my miasto B wg. gęsiego naczelnika, sami utrzymamy lotnisko. Nie będziemy musieli dojeżdżać do Poznania, Warszawy ,Gdańska żeby udać się np. na wczasy za granicą, tak jak musimy to czynić obecnie.

 

Mało tego,  kiedy koleś Caubeka i Leńza przestanie niszczyć lotnisko, znajdą się z pewnością atrakcyjne kierunki z których skorzystają mieszkańcy ościennych regionów.

r
raz dwa trzy t..... psy
W dniu 08.07.2014 o 08:26, antyTYFUS napisał:

 Co do lotniska to sprawa jest prosta. Lotnisko w tym województwie nie ma sensu. Żaden przewoźnik nie chce świadczyć usług bez wielkich dopłat. Dopłat na które nie stać naszego województwa. No chyba, że bydgoscy "znafcy" chcą zlikwidować kilka szkół czy połączeń kolejowych by utrzymywać bydgoskiego białego słonia. Po co wydawać miliony dla pracowników brytyjskiego zmywaka i zamożnych turystów latających do ciepłych krajów. Zrozumcie, że lotnisko nie ma sensu ekonomicznego. Oczywiście jeżeli Bydgoszcz chce koniecznie mieć lotnisko to niech odkupi udziały od marszałka i sama sobie je utrzymuje. Coś czuję, że do tego nie dojdzie bo musieli by wziąć za nie odpowiedzialność a tak mogą wszystko zwalać na marszałka. 

Idz pozwiedzaj most, jordanki, moroarene i hale.

i zabieram 22.000 smieciarzy codziennie jezdzacych do bydgoszczy i zabierajacych bydgoszczanom prace. niech im robote da lenz, zaleski i calbecki. wtedy mozemy lotnisko zamknac.

r
rambo
W dniu 08.07.2014 o 10:37, Gość napisał:

Te połączenia są tak "dogodne", że praktycznie wszyscy moi znajomi oraz liczna rodzina korzysta z Portu Lotniczego im. L. Wałęsy w Gdańsku. Z Torunia autostradą około 1,5 godziny czyli prawie tyle co do Bydgoszczy. Tam można lecieć wo praktycznie wszystkich ważnych europejskich ośrodków. 

No tak.

Rozumiem ze nie liczysz juz kosztow paliwa w 2 strony i przejazdu autostrada w 2 strony. 

j
jaras

Toruń bojkotuje  bydgoskie lotnisko,bo to nie nasz region

J
Jan2
W dniu 08.07.2014 o 10:37, Gość napisał:

Te połączenia są tak "dogodne", że praktycznie wszyscy moi znajomi oraz liczna rodzina korzysta z Portu Lotniczego im. L. Wałęsy w Gdańsku. Z Torunia autostradą około 1,5 godziny czyli prawie tyle co do Bydgoszczy. Tam można lecieć wo praktycznie wszystkich ważnych europejskich ośrodków. 

Jest to oczywiśćie bardzo, najbardziej oczywista oczywistość.

Najpierw S10 od Piły do Torunia, i S /nie pamiętam ile/

z Inowrocławia do Białych Błot /a nawet do Bykdoszczy/.

Do tego czasu należy, moim zdaniem. wybić sobie z głowy MPL w Bialych Błotach.

g
gęsie pipki

Nie taniej będzie odwołać marszałka nieudacznika ,który z tego regionu zrobił DZIADOLAND a wraz z nich jego kolesia prezesa portu lotniczego ,równie "wspaniałego" o jak on grabarza kolei?

 

Za co my płacimy tym ludziom???

G
Gość
W dniu 08.07.2014 o 08:36, Januk napisał:

Oczywiście, że jest sens. Nie widzisz ilu teraz obcokrajowców przylatuje do Bydgoszczy? Każdy z nich zostawia pare setek złotych na hotele, restauracje a nawet muzea w regionie. 5 mln rocznie to jest nic przy zysku dla regionu. Owszem nie są to klienci biznesowi ale nawet jeśli większość z tych ponad 200 pasażerów ryana, to emigracja, a turyści to ledwie 50 tys to nawet jak każdy zostawi tylko 200 zł w regionie to już region ma dwukrotny zysk z tego. Emigracja w naszym regionie jest duża, więc zapotrzebowanie na low costy też jest spore. Skoro Londyn, Dublin i Birmigham latają pełne, to nie dziwi że otworzyli teraz połączenia do Glasgow i Dusseldorfu gdzie też jest jakaś emigracja. Przydałyby się teraz nie tylko jeszcze z dwa kierunki emigracyjne (Oslo, inny kraj skandynawski lub Mediolan) ale również jakiś wakacyjny kierunek, może przwyrócenie Barcelony? Madryt, Portugalia albo Grecja? Liczę, że od nowej umowy będzie mieć z 7-8 kierunków, a w ostatnim roku nawet 10. Bydgoszcz z Toruniem to naprawdę nie jest jakaś dziura. Jest tu dużo chętnych na loty. Ryan spokojnie, patrząc na obecne obłożenie, powinien dwukrutonie zwiększyć oferowanie!

Te połączenia są tak "dogodne", że praktycznie wszyscy moi znajomi oraz liczna rodzina korzysta z Portu Lotniczego im. L. Wałęsy w Gdańsku. Z Torunia autostradą około 1,5 godziny czyli prawie tyle co do Bydgoszczy. Tam można lecieć wo praktycznie wszystkich ważnych europejskich ośrodków. 

J
Januk

Oczywiście, że jest sens. Nie widzisz ilu teraz obcokrajowców przylatuje do Bydgoszczy? Każdy z nich zostawia pare setek złotych na hotele, restauracje a nawet muzea w regionie. 5 mln rocznie to jest nic przy zysku dla regionu. Owszem nie są to klienci biznesowi ale nawet jeśli większość z tych ponad 200 pasażerów ryana, to emigracja, a turyści to ledwie 50 tys to nawet jak każdy zostawi tylko 200 zł w regionie to już region ma dwukrotny zysk z tego.

 

Emigracja w naszym regionie jest duża, więc zapotrzebowanie na low costy też jest spore. Skoro Londyn, Dublin i Birmigham latają pełne, to nie dziwi że otworzyli teraz połączenia do Glasgow i Dusseldorfu gdzie też jest jakaś emigracja. Przydałyby się teraz nie tylko jeszcze z dwa kierunki emigracyjne (Oslo, inny kraj skandynawski lub Mediolan) ale również jakiś wakacyjny kierunek, może przwyrócenie Barcelony? Madryt, Portugalia albo Grecja? Liczę, że od nowej umowy będzie mieć z 7-8 kierunków, a w ostatnim roku nawet 10. Bydgoszcz z Toruniem to naprawdę nie jest jakaś dziura. Jest tu dużo chętnych na loty. Ryan spokojnie, patrząc na obecne obłożenie, powinien dwukrutonie zwiększyć oferowanie!

a
antyTYFUS

Co do lotniska to sprawa jest prosta. Lotnisko w tym województwie nie ma sensu. Żaden przewoźnik nie chce świadczyć usług bez wielkich dopłat. Dopłat na które nie stać naszego województwa. No chyba, że bydgoscy "znafcy" chcą zlikwidować kilka szkół czy połączeń kolejowych by utrzymywać bydgoskiego białego słonia. Po co wydawać miliony dla pracowników brytyjskiego zmywaka i zamożnych turystów latających do ciepłych krajów. Zrozumcie, że lotnisko nie ma sensu ekonomicznego. Oczywiście jeżeli Bydgoszcz chce koniecznie mieć lotnisko to niech odkupi udziały od marszałka i sama sobie je utrzymuje. Coś czuję, że do tego nie dojdzie bo musieli by wziąć za nie odpowiedzialność a tak mogą wszystko zwalać na marszałka.

 

m
m.

Może dajmy sobie spokój, o jakiej promocji regionu my tu mówimy? Gdyby na to lotnisko przylatywalli ludzie Lufthansą, Etihadem, czy BA, to miałoby sens, ale Ryanair i Eurolot? Litości....

Może lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego, np. walkę z przyczynami ubóstwa? Lepszy poziom życia mieszkańców to lepsza promocja regionu niż "zaszczyt" połączeń tanich linii lotniczych.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska