Wydarzenie adresowane było do nauczycieli z wszystkich poziomów edukacyjnych zainteresowanych edukacją regionalną i międzykulturową. Celem seminarium i warsztatów było poszerzenie wiedzy na temat specyfiki edukacji regionalnej i jej odmian, metodyki edukacji regionalnej i międzykulturowej, wymiana doświadczeń praktycznych między subregionami Pomorza oraz wspieranie rozwoju kompetencji międzykulturowych uczniów.
Licznie zgromadzeni uczestnicy seminarium w pierwszej części wysłuchali wykładu prof. Kazimierza Kossak-Główczewskiego z Uniwersytetu Gdańskiego na temat teoretycznych podstaw edukacji regionalnej. Drugą część seminarium stanowił panel, podczas którego zaproszeni do dyskusji nauczyciele i pasjonaci regionalizmu próbowali pokazać specyfikę edukacji regionalnej na Pomorzu, jej uwarunkowania społeczno-kulturowe, historyczne i przyrodnicze subregionów i jaki mają one na nią wpływ. W trzeciej, warsztatowej części uczestnicy seminarium pracowali w pięciu grupach. Między innymi zastanawiano się, jak wykorzystać środowisko lokalne i regionalne w edukacji, rozmawiano o roli kultur domowych, a także o tym, czy gwara ma znaczenie we współczesnym świecie.
Na zaproszenie organizatorów w seminarium wzięła udział Maria Ollick, prezeska Borowiackiego Towarzystwa Kultury, która w dyskusji panelowej przedstawiła doświadczenia i refleksje na temat edukacji regionalnej w naszym regionie. Wystąpienie ilustrowane prezentacją multimedialną na temat działań BTK wpisujących się w edukację regionalną społeczności lokalnej i współpracy z przedszkolami i szkołami spotkało się z zainteresowaniem uczestników i organizatorów seminarium. - Jesteśmy wyposażeni w wieloletnie doświadczenia i mamy dokonania, którymi warto było się pochwalić - podkreśla regionalistka. - Gdańskie spotkanie było też okazją do nawiązaniu kontaktów z nauczycielami regionalistami z woj. pomorskiego, a bogate, kolorowe stoisko z folderami, przewodnikami, mapami i ulotkami do promowania naszego regionu.