- W związku ze zgłoszeniem gościa naszego lokalu w MOP Żdżary pragnę poinformować, że kwestie dotyczące jakości i bezpieczeństwa oferowanej żywności traktujemy niezwykle poważnie - mówi Dominik Szulowski z McDonald's Polska. - W naszych lokalach, podobnie jak w zakładach produkcyjnych dostawców obowiązują ścisłe procedury bezpieczeństwa żywności. Zarówno dostawcy jak i nasze lokale mają systemy zabezpieczeń przeciw insektom.
Narzędzia takie jak lampy UV czy detektory owadów mają minimalizować ryzyko przedostania się owadów w bezpośrednie sąsiedztwo przygotowywanej żywności. Systemy te podlegają regularnej kontroli wykonywanej przez wyspecjalizowane firmy. Ostatni przegląd systemu dezynsekcyjnego w lokalu MOP Goleniów Żdżary miał miejsce w październiku.
- Przegląd nie wykazał żadnych nieprawidłowości w działaniu systemu. Podobnie jak kontrola sanepidu, która została przeprowadzona po zgłoszeniu gościa - dodaje Szulowski. - W ramach procedury kontrolnej zbadaliśmy partie surowców, z których pochodziły składniki zakupionego produktu, czystość w restauracji, przestrzeganie zasad higieny osobistej pracowników oraz stan techniczny sprzętu kuchennego. Sprawdziliśmy także temperatury, jakość i bezpieczeństwo oraz daty ważności produktów i półproduktów. Działania kontrolne nie potwierdziły uchybień po stronie restauracji. Również analiza monitoringu nie ujawniła nieprawidłowości. Przeprowadziliśmy też rozmowy z pracownikami, którzy tego dnia byli obecni w pracy. Żaden z nich nie zauważył niczego niepokojącego podczas pracy na kuchni. Także nikt z gości nie zgłosił zastrzeżeń dotyczących zakupionych tego dnia produktów. Oczywiście, uczuliliśmy pracowników na konieczność jeszcze dokładniejszej kontroli podczas przygotowywania produktów. Ubolewamy nad tą sytuacją, jednak nie jesteśmy w stanie przedstawić dla niej jednoznacznego wyjaśnienia. Informację podobnej treści przesłaliśmy już naszemu gościowi.
Więcej:
Zobacz wideo: Wypadki drogowe - pierwsza pomoc