"Celem programu jest zebranie, zabezpieczenie i usunięcie odpadów zawierających azbest powstałych w sierpniu 2017 roku na terenie województwa kujawsko – pomorskiego w wyniku nawałnicy, w celu usunięcia zagrożenia dla zdrowia ludzi". Nabór wniosków trwa od 28 lutego do 31 marca 2018.
O kolejną szansę na usunięcie azbestu z dofinansowaniem wnioskowały gminy poszkodowane podczas gwałtownej burzy w sierpniu ubiegłego roku. Azbestowych odpadów wciąż pozostaje wiele. W związku z tym Rada Nadzorcza Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na wniosek Zarządu zatwierdziła II etap programu.
Z dotacji mogą skorzystać gminy, które "chcą zrealizować wnioski zgłoszone w imieniu osób lub podmiotów będących posiadaczami obiektów budowalnych, którym nawałnica zniszczyła lub uszkodziła pokrycia bądź elewacje wykonane z wyrobów zawierających azbest, ze swojego terenu".
Dofinansowanie obejmuje demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest. Budżet Programu wynosi 2 200 000,00 zł.
Źródło: WFOŚiGW
Kiedy ZMIANA CZASU 2018? W marcu czeka nas wiosenne przestawianie zegarów