Droga wojewódzka z Golubia do Kowalewa przypomina szwajcarski ser. Kierowcy narzekają na kiepską nawierzchnię, koleiny, zbyt małą szerokość, brak oznakowania poziomego.
Pod koniec sierpnia starosta golubsko-dobrzyński Andrzej Okruciński wysłał pismo do marszałka wojewódzka Piotra Całbeckiego z prośbą o zorganizowanie spotkania z lokalnymi samorządowcami i wypracowanie wspólnej strategii remontu drogi.
- Stan drogi na tym odcinku jest tragiczny - uważa starosta.
W piśmie wskazuje też na rangę drogi - dojazd do szkół, zakładów pracy, Torunia, węzła autostradowego w Turznie.
Pod pismem podpisali się szefowie gmin z powiatu - burmistrz Golubia-Dobrzynia Mariusz Piątkowski, Kowalewa Pomorskiego Andrzej Grabowski, wójt gminy Zbójno Katarzyna Kukielska, Radomin - Piotr Wolski i Golub-Dobrzyń - Marek Ryłowicz.
Do marszałka pismo przygotował też w tym tygodniu radny wojewódzki z naszego miasta - Piotr Kwiatkowski. Problem jest mu znany. Podobnie, jak ranga drogi, która jest ważna także dla powiatu rypiń-skiego.
- Ten niespełna dziesięciokilometrowy odcinek drogi charakteryzuje się wysokim natężeniem ruchu - przyznaje radny. - Tymczasem stan techniczny tego odcinka jest bardzo zły i pomimo szeroko zakrojonych, kosztownych corocznych napraw po sezonie zimowym się pogarsza.
[a]http://www.pomorska.pl/wiadomosci/inowroclaw/a/zaginal-michal-marcinkowski-z-janikowa-czy-ktos-go-widz
W tym roku województwo na „łatanie” drogi wydało już ponad pół miliona złotych.- W rozmowie z dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich uzyskałem informację o planach zarządu województwa sporządzenia dokumentacji remontu dróg w bieżącym roku, jak również o planach remontów w latach 2017/18. Według uzyskanej informacji odcinek (Golub-Dobrzyń - Kowalewo Pomorskie) znalazłby się w puli dróg ujętych w planach remontowych - pisze Piotr Kwiatkowski.
Droga znajduje się w Planie Spójności Komunikacji Drogowej i Kolejowej na lata 2014-2020. Jest jednak dopiero w trzeciej kategorii, tak więc nie będzie robiona w pierwszej kolejności, bo nie jest priorytetowa. Był wniosek by drogę przesunąć do pierwszej grupy, która ma być realizowana w ramach RPO. Jednak to nierealne. Są inne wymagania co do szerokości, nośności.
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju. Zobacz nasz program wideo!
w24 studio