Sejmik uchwałę podjął jednogłośnie. Tym samym Tadeusz Kondrusiewicz, dyrektor bydgoskiego WORD-u, może przystąpić do organizacji oddziału w Inowrocławiu. Analizuje trzy lokalizacje pod siedzibę ośrodka. Wcześniej nie mógł podpisywać konkretnych umów, gdyż nie miał uchwały sejmiku.
Inowrocław spełnia wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu ministra transportu... Wszystkie poza jednym. Brakuje nam dwupasmowej drogi, na której można byłoby rozwinąć prędkość do 60, a zdaniem niektórych nawet do 70 kilometrów na godzinę. Potrzebna jest więc zmiana organizacji ruchu. Teoretycznie taką operację można przeprowadzić na ulicach: Dworcowej, Laubitza, Niepodległości, Wojska Polskiego, Poznańskiej, Staszica lub Roosevelta. Są to drogi w administracji krajowej lub powiatowej.
Czytaj: Inowrocław nie jest gotowy: na WORD jeszcze poczekamy
- Obecnie prezydent Inowrocławia przygotowuje projekt zmiany organizacji ruchu, który niebawem wraz ze stosownym wnioskiem zostanie przekazany do starosty inowrocławskiego. Podobny wniosek trafił już do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy - informuje Beata Zarzycka z inowrocławskiego ratusza.
Jak długo to potrwa? - Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, chciałbym otworzyć ten punkt jeszcze w tym roku. Jest to możliwe - wyznał nam przed dwoma tygodniami Tadeusz Kondrusiewicz. Podobnego zdania był poseł Krzysztof Brejza, jeden z inicjatorów ustawy, która otworzyła drogę do tego, aby egzaminy na prawo jazdy zdawano w takich miastach jak Inowrocław.
Proces ten wydłużyć mogą formalności dotyczące zmiany organizacji ruchu w Inowrocławiu.
Czytaj e-wydanie »