Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sępólno nie podpisze porozumienia ws. budowy małej obwodnicy Grochowiec-Niechorz. Nie w takiej wersji

Sandra Szymańska
Sandra Szymańska
Sępólno, oprócz obwodnicy w ciągu DK nr 25, ma mieć tzw. mała obwodnicę z Grochowca do Niechorza
Sępólno, oprócz obwodnicy w ciągu DK nr 25, ma mieć tzw. mała obwodnicę z Grochowca do Niechorza fot. Sandra Szymańska
Do Urzędu Miejskiego w Sępólnie i Starostwa Powiatowego wpłynęło porozumienie od Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu dotyczące budowy obejścia miasta z Grochowca do Niechorza. Burmistrz nie zamierza go podpisać, ponieważ, jego zdaniem, zapisy porozumienia nie są zgodne z wcześniejszymi ustaleniami.

W marcu władze gminy Sępólna i powiatu spotkały się z wicemarszałkiem województwa kujawsko-pomorskiego Zbigniewem Sosnowskim, by omówić inwestycję dotyczącą budowy małej obwodnicy Sępólna – obejścia między Grochowcem a Niechorzem. Miałby to być 1,5 kilometrowy odcinek, który połączyłby wschodni węzeł przyszłej obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 25 z drogą wojewódzką nr 241.

Budowa tego odcinka jest niezbędna, by planowana duża obwodnica Sępólna miała sens.

- Połowa ruchu napływającego do Sępólna Krajeńskiego z południa, to ruch z drogi krajowej nr 25 od strony Bydgoszczy. Druga połowa to z kolei pojazdy wjeżdżające drogą wojewódzką 241 od strony Więcborka i dalej z Poznania. Tak zwana mała obwodnica wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy napływający od strony Poznania oraz usprawni przejazd aut jadących od strony Bydgoszczy w kierunku Więcborka – tłumaczył wówczas burmistrz Sępólna Waldemar Stupałkowski.

Porozumienie ws. małej obwodnicy Sępólna

Podczas marcowego spotkania padły pewne deklaracje i ustalenia dotyczące zakresu i szacunkowych kosztów inwestycji, które teraz, w przedłożonym porozumieniu, zdaniem Stupałkowskiego, nie mają odzwierciedlenia.

- Mamy nie do końca sformalizowaną sytuację. W przysłanym porozumieniu od pana marszałka jest zapis, że gmina, powiat i urząd marszałkowski mają przystąpić do opracowania studium wykonalności tej obwodnicy. Ma kosztować 300 tysięcy zł i każdy samorząd ma partycypować w 1/3 wartości inwestycji. Nie jest to zgodne z ustaleniami, które padły na spotkaniu. Owszem, była mowa o tym, że UM zaproponuje samorządom udział finansowy w realizacji zadania (5-10 proc.), np. wykup gruntów, ale nie było mowy o studium wykonalności – uważa burmistrz.

Jak wynika z zapisów porozumienia każdy samorząd ma przeznaczyć na dokumentację po 100 tysięcy złotych, jednak nie w tym, a w przyszłym roku budżetowym. Burmistrz zapowiada, że na taki współudział się nie zgadza.

- Jesteśmy na etapie przygotowywania odpowiedzi i nie podpiszemy porozumienia w takiej wersji, Spróbujemy doprowadzić do tego, by porozumienie było zgodne z ustaleniami na spotkaniu, które zresztą było protokołowane – zaznacza Waldemar Stupałkowski.

Budowa małej obwodnicy ma się rozpocząć w 2023 roku, a koszt całej inwestycji oscylować wokół 20 milionów złotych.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska