- Cykl spotkań szkoleniowych został przygotowany specjalnie dla siedmiu najlepszych uczniów technikum, którzy wyróżnili się zaangażowaniem i umiejętnościami w projektowaniu z wykorzystaniem oprogramowania Solid Edge. Wszystkie szkolenia miały miejsce w siedzibie firmy, gdzie na co dzień szkolą się profesjonalni inżynierowie – mówi nam Łukasz Zgórski, nauczyciel Zespołu Szkół Samochodowych w Bydgoszczy.
Na zakończenie cyklu uczniowie otrzymali certyfikaty potwierdzające ich kompetencje w obsłudze nowoczesnego systemu CAD 3D/2D. Ten system to najprościej mówiąc przeniesienie fizycznie istniejącego detalu (np. części samochodowej) do środowiska wirtualnego 3D.
Od inspiracji do profesjonalizmu
Pierwsze spotkanie w ramach tej współpracy odbyło się 24 października 2024 roku w bydgoskiej „Samochodówce” i miało formę wykładu otwartego dla większego grona uczniów.
Dr inż. Adam Budzyński wprowadził uczniów w tematykę parametryzacji konstrukcji, projektowania 3D/2D oraz druku 3D, starał się zainspirować młodych słuchaczy do rozwijania swoich umiejętności. Potem, na podstawie wyników i zaangażowania na zajęciach, wyłoniono siedmiu uczniów, którzy mieli okazję uczestniczyć w profesjonalnych szkoleniach w siedzibie GM System.
To też może Cię zainteresować
Umiejętności na poziomie studiów inżynierskich
- Podczas trzech spotkań szkoleniowych uczniowie pracowali w profesjonalnym środowisku, zdobywając wiedzę i doświadczenie na poziomie, który zwykle osiąga się dopiero na studiach inżynierskich. Certyfikaty Solid Edge, które otrzymali, to nie tylko dowód ich kompetencji, ale także ważny atut, który otwiera drzwi do kariery zawodowej w branży inżynierskiej - uświadamia Łukasz Zgórski.
Od teorii do praktyki – sukcesy uczniów
Zdobyte umiejętności uczniowie już z powodzeniem zastosowali w praktyce, projektując robota do zawodów walk MiniSumo na Politechnice Bydgoskiej.
- Teraz, wyposażeni w certyfikaty i nowe doświadczenia, uczniowie podejmują kolejne wyzwanie – zaczynają budowę autonomicznego pojazdu w ramach programu Akcja - Kwalifikacja 2.0. Ten projekt stwarza możliwość dalszego doskonalenia kompetencji i rozwijania praktycznej wiedzy z zakresu inżynierii – wyjaśnia nam nauczyciel.
Nowe perspektywy – modelowanie powierzchniowe
Adam Budzyński, prowadzący dotychczasowe szkolenia, już przygotowuje kolejne zagadnienia na następne warsztaty, które będą poświęcone aspektom modelowania powierzchniowego.
To zaawansowana technika projektowania, stanowiąca zalążek modelowania brył samochodów – niezwykle istotnej dziedziny w przemyśle motoryzacyjnym. Takie szkolenia otworzą przed uczniami nowe możliwości rozwoju, pozwalając im zgłębić kolejne etapy projektowania inżynierskiego.
