O sprawie billboardu, który wywołał nie tylko we włocławskim magistracie sporo zamieszkania, szeroko informowaliśmy w "Pomorskiej". Z poblikacjami zapoznali się członkowie komisji rewizyjnej Rady Miasta. Przeprowadzili też własne rozmowy na ten temat z Jackiem Kuźniewiczem, zastępcą prezydenta Włocławka do spraw rozwoju oraz z Danutą Walczewską, kierownikiem włocławskiej delegatury Wojewódzkiego Urzędu Konserwacji Zabytków w Toruniu.
Zespół kontrolny w składzie: Janusz Dębczyń-ski, Stanisław Krzemieniewski i Marek Stelmasik ustalił, że firma "Media-Print" sytuując billboard na placu Wolności w sposób ewidentny złamała prawo, dokonując samowoli budowlanej. - Naruszony został art. 39 ust. 1 ustawy mówiący, że wszelkie roboty budowlane wymagają zgłoszenia właściwemu organowi oraz wymagają pozwolenia konserwatora zabytków. Natomiast firma "Media-Print" zwróciła się o pomoc do zastępcy prezydenta, który podjął się mediacji z kierownikiem delegatury Urzędu Konserwacji Zabytków - wynika z protokołu pokontrolnego.
- Żadnych wielkich strat z tego tytułu nie było, jednak naszym zdaniem zarówno pan wiceprezydent Kuźniewicz, jak i kierownik delegatury Urzędu Ochrony Zabytków przekroczyli swoje uprawnienia - mówi Janusz Dębczyński, przewodniczący komisji rewizyjnej. - Wiceprezydent niepotrzebnie zaangażował się w tę sprawę, zaś kierownik delegatury powinien decyzję, pozytywną czy negatywną, wręczyć bezpośrednio samemu zainteresowanemu. Radnego nie przekonuje tłumaczenie Jacka Kuźniewicza, że miasto przez trzy lata miałoby na wspomnianym billboardzie bezpłatną reklamę.
Pod osłoną nocy billboard został z placu Wolności usunięty, przez co firma "Media-Print" uniknęła tak zwanej opłaty legalizacyjnej, wynoszącej od dwóch do pięciu tysięcy złotych, jaką mógł nałożyć Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Sprawa tym samym się rozmyła. Jednak zdaniem członków komisji, konieczne jest podjęcie kroków, uniemożliwiających w przyszłości podobne działania. To przede wszystkim ścisłe zapisy w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, regulujące zasady lokalizowania reklam w strefie objętej konserwatorską ochroną oraz na miejskich ulicach i placach.