Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tajemniczy, nieletni klient. Pomysł na walkę ze sprzedażą alkoholu młodocianym w Chojnicach

Piotr Furtak
Urzędnicy z Chojnic szukają pomysłu na to jak walczyć z problemem sprzedaży alkoholu nieletnim. Jedną z propozycji jest wprowadzenie podstawionego „tajemniczego” klienta.

Z ankiet przeprowadzonych w Chojnicach wynika, że około 50 procent uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych miało, bądź ma kontakt z alkoholem.

- Chojnice to małe miasto i wiemy, gdzie alkohol jest sprzedawany nieletnim - mówi Adam Kopczyński, wiceburmistrz Chojnic, a jednocześnie przewodniczący Miejskiej Komisji do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. - Jeśli jednak kogoś nie złapie się za rękę, niewiele możemy zrobić. Dlatego też uważamy, że tajemniczy klient miałby rację bytu.

Problem w tym, że trzeba znaleźć rozwiązania prawne pozwalające na uruchomienie takiego mechanizmu.

- Zastanawiamy się jak to zrobić - dodaje Kopczyński. - Podkomisja do spraw kontroli nie ma w tej chwili możliwości takiego działania. Kontrolę trzeba zapowiedzieć i dotyczy ona dokumentów, akcesji…

W Chojnicach szukają też innych rozwiązań. Jednym z nich mają być specjalne certyfikaty, które otrzymają właściciele sklepów, uczestniczący w szkoleniach organizowanych przez ratusz.

POLECAMY w SERWISIE DZIENNIKBALTYCKI.PL:

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tajemniczy, nieletni klient. Pomysł na walkę ze sprzedażą alkoholu młodocianym w Chojnicach - Dziennik Bałtycki

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska