Takie są sposoby na problemy ze snem w czasie upału. Oto skuteczne metody [LISTA]

OPRAC.:
Magdalena Walczak-Grudzka
Magdalena Walczak-Grudzka
Wiele rzeczy może utrudniać spokojny sen, ale nagrzana sypialnia może być jedną z najbardziej frustrujących.Noce spędzone na przewracaniu się z boku na bok mogą sprawić, że w ciągu dnia stajemy się marudni i nieproduktywni. Z czasem zły sen wiąże się z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.Ciepłe lub parne noce nie tylko utrudniają ochłodzenie się i zasypianie. Może też pogorszyć jakość snu. Badania sugerują, że dyskomfort związany ze spaniem w gorącym pomieszczeniu może powodować częstsze przebudzenia w ciągu nocy i może zakłócić regeneracyjny sen z szybkimi ruchami gałek ocznych (REM).Jak lepiej spać latem, gdy panują upały? Te skuteczne sposoby zapewnią głębszy sen nawet w najcieplejsze letnie noce. Poznaj je na kolejnych slajdach >>>>>
Wiele rzeczy może utrudniać spokojny sen, ale nagrzana sypialnia może być jedną z najbardziej frustrujących.Noce spędzone na przewracaniu się z boku na bok mogą sprawić, że w ciągu dnia stajemy się marudni i nieproduktywni. Z czasem zły sen wiąże się z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.Ciepłe lub parne noce nie tylko utrudniają ochłodzenie się i zasypianie. Może też pogorszyć jakość snu. Badania sugerują, że dyskomfort związany ze spaniem w gorącym pomieszczeniu może powodować częstsze przebudzenia w ciągu nocy i może zakłócić regeneracyjny sen z szybkimi ruchami gałek ocznych (REM).Jak lepiej spać latem, gdy panują upały? Te skuteczne sposoby zapewnią głębszy sen nawet w najcieplejsze letnie noce. Poznaj je na kolejnych slajdach >>>>>pixabay.com
Co robić, gdy jest zbyt gorąco, by spać? Wraz ze wzrostem temperatur, może być coraz trudniej zasnąć i odpowiednio wypocząć w nocy. Jak lepiej spać latem? Poznaj sprawdzone sposoby na problemy ze snem w upale.

Wiele rzeczy może utrudniać spokojny sen: nocne szaleństwa z Netflixem, niewystarczająca aktywność fizyczna w ciągu dnia, kawa wypita późnym popołudniem. Ale nagrzana sypialnia może być jedną z najbardziej frustrujących.

Noce spędzone na przewracaniu się z boku na bok mogą sprawić, że w ciągu dnia stajemy się marudni i nieproduktywni. Z czasem zły sen wiąże się z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.

To Cię może też zainteresować

Temperatura ciała zmienia się w ciągu dnia w sposób naturalny. Kiedy się podnosi, jesteśmy bardziej czujni i pobudzeni a kiedy spada - pojawia się senność.

Idealna temperatura do spania różni się w zależności od osoby, ale ogólnie rzecz biorąc, temperatura organizmu musi spaść, aby można było spokojnie zasnąć w nocy. Spadek temperatury spowalnia metabolizm i zbiega się z uwalnianiem melatoniny - hormonu, który powoduje senność. To sygnał dla mózgu, że czas spać. Jeśli ciało przegrzewa się w nocy, cały proces zostaje zakłócony.

To Cię może też zainteresować

Ciepłe lub parne noce nie tylko utrudniają ochłodzenie się i zasypianie. Może też pogorszyć jakość snu. Badania sugerują, że dyskomfort związany ze spaniem w gorącym pomieszczeniu może powodować częstsze przebudzenia w ciągu nocy i może zakłócić regeneracyjny sen z szybkimi ruchami gałek ocznych (REM).

Jak lepiej spać latem, gdy panują upały? Te skuteczne sposoby zapewnią głębszy sen nawet w najcieplejsze letnie noce:

Tokio Raport - rozmowa z Lucyną Kornobys

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie