https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Taksówkarz Marek Browiński kontra inowrocławski ratusz. Poszło o znaki

Dariusz Nawrocki
Kilka tygodni temu na naszych łamach udowadniał, iż strefy były oznakowane tablicami, których nie ma w rozporządzeniu. Podał przykład inowrocławianina, który nie zapłacił za parkowanie w nieprawidłowo oznakowanej strefie. Sąd przyznał, że postąpił słusznie.
Kilka tygodni temu na naszych łamach udowadniał, iż strefy były oznakowane tablicami, których nie ma w rozporządzeniu. Podał przykład inowrocławianina, który nie zapłacił za parkowanie w nieprawidłowo oznakowanej strefie. Sąd przyznał, że postąpił słusznie. Dariusz Nawrocki
Inowrocławski taksówkarz Marek Browiński przekonuje, że miasto nadal bezprawnie pobiera opłaty za postój w strefach płatnego parkowania.

Kilka tygodni temu na naszych łamach udowadniał, iż strefy były oznakowane tablicami, których nie ma w rozporządzeniu. Podał przykład inowrocławianina, który nie zapłacił za parkowanie w nieprawidłowo oznakowanej strefie. Sąd przyznał, że postąpił słusznie.

W międzyczasie znaki zostały wymienione na prawidłowe. - Wjazd do stref jest już wszędzie oznakowany zgodnie z prawem. Są tu jeszcze miejsca, w których nie wolno pobierać opłaty, gdyż te nie są oznakowane zgodnie z wymogami rozporządzenia. Płacić można tylko i wyłącznie tam, gdzie miejsce postojowe oznaczone jest znakiem pionowym i poziomym - przekonuje. Zauważa, że na ulicach Sienkiewicza, Małej Rybnickiej i Rybnickiej brakuje znaków pionowych D-18, czyli znaków z symbolem "P" wraz z tabliczką informującą o tym, pod jakim kątem względem krawężnika należy parkować tu samochody. Marek Browiński zauważa, że jeszcze kilka tygodni temu analogiczna sytuacja miała miejsce na ulicy Solankowej administrowanej przez powiat. Dziś już jednak znaki D-18 tutaj stoją.

Bogusława Mikołajczak, naczelnik wydziału dróg i transportu w inowrocławskim ratuszu przyznaje, że rozporządzenie dotyczące sposobu wyznaczania miejsc postojowych zmieniło się i obowiązuje od 14 lutego 2014 roku. - Podkreślam, że zmiana rozporządzenia nie narzuca dostosowania obowiązującej przed 14 lutego 2014 roku organizacji ruchu do nowych przepisów, do tego w konkretnym terminie. Po wejściu w życie znowelizowanych przepisów, przy pojawieniu się konieczności wprowadzenia nowej organizacji ruchu dla dróg gminnych objętych strefą płatnego parkowania, uwzględniamy wymogi określone w rozporządzeniu, dotyczące oznakowania miejsc postojowych. W związku z powyższym, pobór opłat w SPP na podstawie ustawy o drogach publicznych i uchwały Rady Miejskiej Inowrocławia jest zgodny z prawem, a zmiana rozporządzenia, będącego aktem wykonawczym do ustawy Prawo o ruchu drogowym, nie ma wpływu na legalność pobierania opłat parkingowych, bowiem jedynym aktem prawnym stanowiącym podstawę dla pobierania opłat za postój pojazdów samochodowych w SPP jest ustawa o drogach publicznych - tłumaczy.

Marek Browiński jest zszokowany komentarzem pani naczelnik. - Ta pani pokazała, że nie nadaje się na to stanowisko. Sama stwierdziła, że rozporządzenie obowiązuje od 14 lutego 2014 roku. To rozporządzenie miało swoje 90-dniowe vacatio legis. To był czas, w który osoby i urzędy miały przygotować się do wprowadzenia zmian. Inowrocław tych zmian nie wprowadził do dziś. To jest skandal - wyznaje Marek Browiński.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
kierownik urzędu miasta to wójt burmistrz prezydent miasta szanowny Panie
G
Gość
a pod jakim znakiem to zdjęcie jest zrobione
M
Marek Browiński

Wykazałeś się całkowitą nieznajomością przepisów i niezrozumieniem do czego służy Strefa Płatnego Parkowania...Znaki D-44 i D-45 wyznaczają obszar na którym gmina ma prawo wyznaczyć płatne miejsca postojowe, nie wszystkie drogi i place w tym obszarze są jej własnością, więc musi wskazać miejsca gdzie pobiera opłatę...a wskazuje przez osnakowanie znakami pionowymi i poziomymi wymaganymi w rozporzadzeniu...

W dniu 10.11.2015 o 11:27, Gość napisał:

jeżeli ma pozostać obowiązek wyznaczania miejsc parkingowych wewnątrz stref płatnego parkowania (D44_D45) za pomocą znaków D18 "parking" to znaki D44 i D45 są całkowicie zbedne (tak jak zresztą od samego początku ) i wtedy należałoby wrócić do stosowania oznakowania B39 "strefa ograniczonego postoju "_mniej głupio by wyglądało wreszcie najbardziej prawdopodobnym wydaje się cofnięcie do "poprzedniego " stanu gdzie D44 i D45 stanowiły strefę bez obowiązku oznakowywania jej znakami D18_jezeli walczymy z nadmiarem z akow ba naszych ulicach to róbmy to konsekwentnie dając pierszenstwo inżynierom bad prawnikami bo niebawem krawat znów stanie się zwisem męskim prostym;nie starajmy się za pomaca aktów prawnych obligatoryjnie wiązać oznakowania pionowego z poziomym każdy kto para się utrzymywaniem znaków w mieście zna problem bezsensu malowania oznakowania na kostce kamiennej-centra miasta w tym piekne rewitalizację nawierzchni "usmarowane"obligatoryjnymi znakami poziomymi

G
Gość
jeżeli ma pozostać obowiązek wyznaczania miejsc parkingowych wewnątrz stref płatnego parkowania (D44_D45) za pomocą znaków D18 "parking" to znaki D44 i D45 są całkowicie zbedne (tak jak zresztą od samego początku ) i wtedy należałoby wrócić do stosowania oznakowania B39 "strefa ograniczonego postoju "_mniej głupio by wyglądało wreszcie najbardziej prawdopodobnym wydaje się cofnięcie do "poprzedniego " stanu gdzie D44 i D45 stanowiły strefę bez obowiązku oznakowywania jej znakami D18_jezeli walczymy z nadmiarem z akow ba naszych ulicach to róbmy to konsekwentnie dając pierszenstwo inżynierom bad prawnikami bo niebawem krawat znów stanie się zwisem męskim prostym;nie starajmy się za pomaca aktów prawnych obligatoryjnie wiązać oznakowania pionowego z poziomym każdy kto para się utrzymywaniem znaków w mieście zna problem bezsensu malowania oznakowania na kostce kamiennej-centra miasta w tym piekne rewitalizację nawierzchni "usmarowane"obligatoryjnymi znakami poziomymi
G
Gość
ministerstwo infrastruktury podaje ze opłaty pobiera się jeżeli są umieszczone prawidłowe oznakowanie pionowe i poziome
widać z tego jak to u nas jest bałagan w ustawach tak pracują posłowie ten bałagan jest w większości miast polski a samorządy swoje każdy się broni
G
Gość
znak d 18 o których mowa na rybnickiej małe rybnickiej muszą posiadać tablicę T 30 gdzie pokazane jest kierunek ustawienia samochodu wzdłuż krawężników czy ustawiony na chodniku tablice koloru biało szare
tablice dodatkowe
G
Gość
lexlege
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska