- W tym roku zakończymy wiele ważnych inwestycji na wojewódzkich trasach. Utrzymujemy dobre tempo robót, a rekordowa pula środków pozwala realizować kolejne ważne zadania – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. – Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Z myślą o uzupełnieniu strat w ekosystemie, które towarzyszą różnym inwestycjom, kontynuujemy także projekt nasadzeń.
Zakończona modernizacja 13-kilometrowego odcinka Brzoza-Łabiszyn objęła przebudowę i wzmocnienie konstrukcji jezdni, budowę nowych rond w Łabiszynie i Brzozie oraz montaż barier w miejscach niebezpiecznych. Zlikwidowaliśmy dwa niebezpieczne zakręty w Kobylarni, prowadząc trasę częściowo nowym śladem.
Na terenie Łabiszyna i miejscowości Łabiszyn Wieś powstały chodniki, a we współpracy z gminą Nowa Wieś Wielka także ścieżka rowerowa od Brzozy do Nowego Smolna. Przy przebudowanej drodze dosadzono ponad 300 drzew.
Za realizację inwestycji odpowiedzialna była firma Transpol z Łojewa (powiat inowrocławski). Inwestycję zrealizowaliśmy wykorzystując środki Unii Europejskiej.
I fazę realizowaliśmy z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020, a drugą fazę z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27.
Przebudowa trasy Brzoza-Łabiszyn w pigułce:
Nazwa zadania: Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 254 Brzoza – Łabiszyn – Barcin – Mogilno – Wylatowo (odcinek Brzoza - Barcin). Odcinek I od km 0069 do km 13 280 – II faza.
Długość trasy – 13,2 km
Wartość zadania (II faza) – 9,6 mln zł
Dofinansowanie z EFRR (II faza) – 9,2 mln zł
