Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Udało się rozwiązać energetyczny problem mieszkańca Grudziądza

(JK)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Adam Zakrzewski/archiwum polskapress
Do naszej redakcji wciąż zgłaszają się klienci spółki Energa, którzy dostrzegają sporo nieprawidłowości w rozliczaniu faktur za energię.

- Prowadziłem działalność gospodarczą. Na początku 2014 roku „podziękowałem” Enerdze za współpracę i przeniosłem się do Tauronu. We wrześniu 2014 roku zamknąłem jednak działalność i wróciłem do Energi. Co dziwne - przez 3 miesiące nadal otrzymywałem faktury z Tauronu na moją firmę, która de facto już nie istniała - relacjonuje Paweł Rusman, z Grudziądza, który zwrócił się do nas z prośbą o wyjaśnienie sprawy.

- Interweniowałem w tej sprawie. Wreszcie 1 października 2015 roku Energa uznała mnie swoim pełnoprawnym klientem. Zmieniłem taryfę z C11, przysługującej firmom, na G11, czyli taką dla klientów indywidualnych - mówi nasz Czytelnik. I kontynuuje: - Pierwszą fakturę od tego czasu dostałem... w czerwcu 2017 roku. Wynosiła prawie 6 tysięcy złotych naliczonych według taryfy C11. Poszedłem wyjaśnić tę sprawę. Przedstawiłem wszystkie dokumenty i udowodniłem, że powinna obowiązywać mnie taryfa G11, więc kwota na fakturze powinna być mniejsza. Nic to nie pomogło. Nadal otrzymuję faktury z taryfą C11 - mówi bezsilnie Paweł Rusman.

Energa przeprasza i dokonuje korekty

Postanowiliśmy interweniować w sprawie pana Pawła. Poprosiliśmy „elektrownię” owyjaśnienie.

- Przepraszamy naszego klienta za zaistniałą sytuację. Błąd, który przyczynił się do jej powstania, został już usunięty. Rozliczenia będą od tej chwili przebiegały wedle prawidłowej taryfy. Dokonaliśmy również korekty wcześniejszych płat, zawyżonych ze względu na przypisanie niewłaściwej taryfy - wyjaśnia Grzegorz Baran z biura prasowego Grupy Energa.

Mieszkańcy Łasina nie chcą strefy zamieszkania

Czytelnik zadowolony z rozwiązania sprawy

Zadowolenia zrozwiązania prawy nie kryje pan Paweł. - Pointerwencji „Gazety Pomorskiej” otrzymałem odEnergi pismo, oraz wiadomość e-mail. Spółka zadeklarowała, że skoryguje wszystkie moje faktury. Jestem bardzo wdzięczny redakcji zainterwencję, gdyż dopiero teraz sprawa wygląda narozwiązaną - cieszy się Paweł Rusman.

Spółka Energa prosi natomiast wszystkich swoich klientów, by z podobnymi problemami zgłaszali się na infolinię 555-555-555. - Nasi specjaliści dołożą wszelkich starań, aby przeanalizować i jak najszybciej rozwiązać wszystkie zgłoszone sprawy - deklaruje Grzegorz Baran.

Spółka powołała ostatnio rzecznika klienta. - Jednym z jego zadań jest rozpatrywanie spraw, które ze względu na swój skomplikowany charakter, nie zostały wcześniej prawidłowo wyjaśnione. Daje on naszym klientom możliwość wnoszenia zastrzeżeń, jeżeli problemy, które ich dotykają mimo zgłaszanych reklamacji, nie zostały prawidłowo rozwiązane - informuje Grzegorz Baran.

Z rzecznikiem klienta skontaktować się można za pomocą portalu www.energa.pl

Info z Polski - przegląd najważniejszych i najciekawszych informacji z kraju [09.11.2017]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska