Z ustaleń "Pomorskiej" wynika, że to szefowie poszczególnych komórek organizacyjnych ratusza w ramach otrzymanej puli przyznawali kwotę podwyżki poszczególnym pracownikom. Ostatecznie jednak, podlegała ona akceptacji prezydenta. Co ważne minimalna kwota podwyżki dla stanowisk administracyjnych została określona na poziomie 350 zł, a dla stanowisk pomocniczo-obsługowych na poziomie 300 zł.
Jeśli chodzi o jednostki podległe czyli wspomniane m.in. MOPR, DPS, biblioteka, muzeum, teatr, MORiW, ZDM zasady przyznawania podwyżek były ustalane przez dyrektorów z zachowaniem zasad określonych przez prezydenta Grudziądza dla pracowników urzędu miejskiego i struktury organizacyjnej danej jednostki.
- Są to realne podwyżki ponieważ, ich wysokość przewyższyła kwotę minimalnego wynagrodzenia, które będzie obowiązywało od 1 lipca 2023 roku - podkreśla Karol Piernicki, rzecznik prezydenta Grudziądza.
Na podwyżki w budżecie Grudziądza zarezerwowano w sumie kwotę ponad 9,7 mln zł. W tym:
- dla pracowników Urzędu Miejskiego ponad 1,9 mln zł
- dla pracowników jednostek podległych ponad 7, 8 mln zł
W sumie podwyżkami zostało objętych 390 pracowników ratusza i blisko 1500 pracowników jednostek podległych. W tym roku, jak informuje Karol Piernicki, nie ma planów kolejnej regulacji wynagrodzeń.
