W "Morence“ wiedzą, że bez dobrej promocji trudno mówić o sukcesach. Na to więc kładą duży nacisk. Tak więc i nazwa ostatniej konferencji "Kierunek Promocja“ nawiązywała do takich planów.
W Centrum Informacji Turystycznej w Czersku zaprezentowano sukcesy stowarzyszenia w mijającym roku oraz przedstawiono plany na przyszłość. Podczas spotkania podsumowano nabory wniosków za pośrednictwem Lokalnej Grupy Rybackiej "Morenka“ od 2011 do 2013 r.
Miłym momentem było wręczenie wyróżnień za najciekawsze zrealizowane projekty.
Wyróżniono Park Narodowy Bory Tucholskie za projekt pt.: Zagospodarowanie obszaru rekreacyjno-turystycznego w miejscowości Bachorze na terenie Parku Narodowego "Bory Tucholskie“, LGD Stolem za publikacje promujące walory przyrodnicze i turystyczne obszaru działania LGR "M“, Stowarzyszenie Przyjaciół Wdzydze za produkcję filmu pod tytułem "Morze Kaszubskie - najurokliwszy zakątek Ziemi“. Wyróżnienie odebrał też przedstawiciel LGD Sandry Brdy za projekt "Rezerwat Biosfery Bory Tucholskie jako marka promocyjna obszaru. Wykorzystanie Rezerwatu Biosfery w celu promocji walorów przyrodniczych i kulturowych“.
Zobacz: LGD "Nasza Krajna" czeka na wizytę marszałka. Ma się czym pochwalić
Były też wystąpienia. Adam Futymski, przedstawiciel Farnetu, omówił wyniki badań dotyczących gospodarki rybackiej na obszarze LGR "M“.
Jarosław Marciuk, właściciel firmy Inspiros Consulting Group, miał prezentację "Region w sieci marketing internetowy“. Łukasz Magrian z biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej przedstawił działalność swojej placówki w kontekście obszaru LGR "M“.
Ważnym punktem spotkania było uroczyste odsłonięcie tablicy informacyjno-promocyjnej dotyczącej działalności obszaru LGR "M“ w Czersku.