https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W gminie Chełmno mają problem z Energą. "Nie możemy wnieść rzeczywistych opłat za prąd"

Monika Smól
Mieszkańcy robią nadpłaty, aby nie odcięli im prądu
Mieszkańcy robią nadpłaty, aby nie odcięli im prądu sxc.hu
- Od ponad dwóch miesięcy nie możemy wnieść rzeczywistych opłat za prąd, bo Energa nie uaktualnia nam licznika - skarżą się mieszkańcy Nowejwsi Chełmińskiej.

Czytelnikom z gminy Chełmno zepsuł się licznik. Zgłosił to w biurze obsługi klienta Energa.

- Nikt nie zjawił się, aby wymienić nam licznik przez trzy tygodnie. Zrobił to, będący u nas przypadkiem, pan legalizujący liczniki - mówi mieszkanka Nowejwsi Chełmińskiej. - Nie możemy podać faktycznego zużycia prądu, bo dział techniczny nie wprowadził nowych danych licznika. Podobno mają na to dwa tygodnie. Ale te dawno minęły. Prowadzimy gospodarstwo i nie możemy ani chwili być bez prądu, więc robimy nadpłaty. Od dwóch miesięcy wpłacamy kwoty „na oko”, a chcemy się rozliczyć się rzetelnie na e-booku. Nie szanują klientów!

W Energa twierdzą, że opisane trudności związane są z projektem ujednolicenia i zmiany systemów obsługi klienta.

- Zdarzają się sporadyczne, ale uciążliwe dla klientów błędy - m.in. niemożność wprowadzenia przez naszych pracowników danych z licznika, a w konsekwencji - korzystania przez klientów z Rozliczeń Rzeczywistych - mówi Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa. - Pracujemy nad usunięciem błędów, stąd dłuższy czas reakcji. Nadpłaty lub niedopłaty na koncie klienta zostaną skorygowane po uruchomieniu systemu. Nie zostanie obciążony odsetkami ani kosztami z tego tytułu. Przepraszamy za utrudnienia. Nowe zgłoszenia, które docierają w tym czasie do spółki, będą rozpatrywane indywidualnie, w możliwie jak najszybszym terminie. Na czas prowadzenia prac uruchomiliśmy stronę www.energa.pl/zmiany - tam klienci są na bieżąco informowani o utrudnianiach. Zachęcamy też do śledzenia korespondencji, maili oraz SMS, które otrzymują od firmy.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
No cóż

Niestety, ja z dniem 8.09.2015,kiedy to wymieniono licznik ze starego na nowy, do dnia dzisiejszego nie ujrzałam faktury. Nic nie dało kilkanaście telefonów do biura obsługi klienta. Wiem, że osoby  pracujące po drugiej stornie słuchawki, nie mają wpływu na to co się obecnie dzieje. Ale ciężko czasem się nie unieść, w momencie kiedy nie bez powodu wybrało się "Rozliczenie rzeczywiste"- a słyszysz w odpowiedzi na proste pytanie "kiedy otrzymam fakturę" jedynie zwykłe " yyyyyyyyy ....". Przykrym jest fakt, jakiej umiejętności nabrała " Energa" w sprawie, kolokwialnie rzecz ujmując "spławianiu klienta". Żadne zgłoszenie złożone przez platformę do tej pory nie zostało rozpatrzone. Żaden telefon, ani prośba, ani groźba, nie pomogła. W tym momencie za tydzień minie 5 miesięcy kiedy to rachunki rosną i rosną i rosną ... a rosną nie bez powodu, jest zima, minusowe temperatury, ogrzewanie elektryczne, a co za tym idzie rozliczenie rzeczywiste w tym momencie nabiera jakiegokolwiek sensu. Nie rozumiem tej całej nieudolności, braku jakiejkolwiek odpowiedzi na pytania wielu już podirytowanych tą  sytuacją klientów. W grudniu pojawiła się światełko w tunelu. Bardzo miła, młoda osóbka powiedziała mi, że jak poddam jej stan licznika na początku stycznia otrzymam fakturę. Jakie złudne były to słowa, zatem ponownie telefon i informacja od tym razem innej młodej istoty - w połowie stycznia. Minęła połowa stycznia, a faktury jak nie było tak nie ma ... Cóż ... to nie pierwszy raz jak od trzech lat( zaznaczam zaledwie trzech lat), mam problem z fakturami i rozliczeniem. Może czas coś zmienić... kolejny duży minus dla Energii, która chyba zapomina, że konkurencja nie śpi i tylko czego na sfrustrowanych nowych klientów, szukających spokoju i sprawnie działającego systemu rozliczeniowego. 

 
m
miesz

same kłopoty ostatnio wliczyli mi opłaty stałe  miesięczne za 2 miesiące chociaż regularnie płacę rozliczenie rzeczywiste  co miesiąc, napisałem do nich i co się okazało że ten konsultant jest taki inteligentny jak mój kapeć ,znowu jest nieczynna strona do 29 więc dam spokój ale będę walczyć nikt mnie nie będzie okradać 

P
Prezes

System rozliczeń rzeczywistych realizowany przez spółkę ENERGA to jedno wielkie nieporozumienie.Naturalnie dla ENERGI klient to zło konieczne i mają w głębokim poważaniu jego monity.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska