Nietrafiony prezent można zwrócić, ale tylko w określonych sytuacjach. Po pierwsze kluczowa jest forma zakupów. Po drugie ważny jest czas, jaki upłynął od odebrania towaru, a po trzecie należy posiadać dowód zakupu.
Zobacz wideo: Czego szukaliśmy w Internecie w 2020 roku?
Nietrafiony prezent gwiazdkowy. Ile mamy czasu na zwrot?
W przypadku zakupu towarów w sklepie stacjonarnym możliwość zwrotu zależy jedynie od dobrej woli sprzedawcy. Może on przyjąć zwrot, ale nie jest do tego prawnie zobligowany. Tylko od niego, a dokładniej od regulaminu sklepu, zależy także termin na zwrot produktu i pozostałe jego warunki. Może być to 7, 14, 30, a nawet 90 dni. Jeśli jednak zakup był dokonany poza lokalem sprzedawcy, czyli na odległość, np. przez internet, telefon bądź sprzedaż wysyłkową, wówczas mamy prawo zwrócić zakupiony przedmiot w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania.
- Dochowując tego terminu, nie poniesiemy żadnych dodatkowych kosztów, a także nie mamy obowiązku podawania przyczyny naszej decyzji - mówią eksperci z Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego.
Jeśli zakupiliśmy pojedynczy przedmiot, wówczas 14-dniowy termin zwrotu należy liczyć od dnia jego otrzymania. Jeśli jednak w ramach jednej transakcji kupiliśmy kilka przedmiotów, które będą dostarczane partiami lub osobno, początek terminu jest liczony od dnia otrzymania ostatniego z zakupionych przedmiotów. Z kolei w przypadku, gdy umowa sprzedaży zakłada regularne dostarczanie towarów przez określony czas, wówczas termin na rezygnację z umowy rozpoczyna się wraz z datą otrzymania pierwszej rzeczy.
Nie przegap
Nietrafiony prezent. Poczta Polska umożliwia swoim klientom zwrot za darmo
Poczta Polska umożliwia swoim klientom zwrot nietrafionych prezentów za darmo. W ramach programu Allegro Smart! możliwy jest bezpłatny zwrot zakupionego artykułu, na który mamy 14 dni licząc od momentu odebrania przesyłki. Formularz zwrotów znajduje się w zakładce "kupione" na koncie klienta. Wystarczy go wypełnić, wybrać sposób dokonania zwrotu i udać się z wydrukowaną etykietą i paczką do jednej z ponad 4700 placówek pocztowych (nie dotyczy agencji pocztowych).
W ramach zwrotu towarów kupionych poza Allegro.pl, Poczta oferuje trzy rozwiązania, które e-sklep może zaproponować klientom. Są to:
- zawsze bezpłatny zwrot - po wypełnieniu formularza kupujący otrzymuje gotowy list przewozowy na skrzynkę e-mailową;
- bezpłatny zwrot - na podstawie zgłoszenia od kupującego, sklep każdorazowo podejmuje decyzję o udzieleniu zgody na bezpłatny zwrot;
- zwrot odbywa się na koszt kupującego.
