Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

We Włocławku w nagłych przypadkach trudno liczyć na pomoc stomatologa

Joanna Lewandowska
fot. arch.
- Dostałam silnego bólu zęba, nie mogłam wytrzymać, a żaden lekarz nie chciał mi pomóc!- denerwuje się nasza Czytelniczka. Mariola Tuszyńska, rzecznik praw pacjenta nie ma wątpliwości, że to niedopuszczalne.

www.pomorska.pl/wloclawek

Więcej informacji z Włocławka znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/wloclawek

List, który dotarł od jednej z włocławianek, w którym opisała swoje perypetie z naszymi dentystami był bardzo dramatyczny. Kobieta szczegółowo opisuje, jak bezskutecznie poszukiwała pomocy w kolejnych poradniach stomatologicznych. Wspomina, że mimo ogromnego bólu nie spotkała się z żadną reakcją ze strony lekarzy, którzy, jak dotąd uważała, są po to, by pomagać pacjentom.- Wciąż nie mogę uwierzyć, że mnie to spotykało - wspomina kobieta.- Być może nie jestem jedyną osobą tak potraktowaną przez lekarzy stomatologów, którzy uważają się za bogów.

Prawda jest taka, że nie potrafią, albo po prostu nie chcą pomóc.
Włocławianka zapewnia, że każdy z odwiedzanych przez nią dentystów mógł po jej zapłakanej twarzy bez problemu rozpoznać jej stan zdrowia. Jednak nawet malujący się na jej obliczu ból nikogo nie skłonił do zaproszenia jej na fotel dentystyczny. - Co mają robić pacjenci, sami się leczyć, przecież to kpina! - denerwuje się kobieta.

O jej perypetiach opowiedzieliśmy Marioli Tuszyńskiej, rzecznik prawa pacjenta w Kujawsko-Pomorskim Oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia. - Pacjent, który zgłasza ból, powinien otrzymać pomoc- zapewnia rzeczniczka.

- Reguluje to nie tylko ustawa o świadczeniach finansowanych ze środków publicznych, ale również ustawa o zawodzie lekarza. M. Tuszyńska zachęca wszystkich pacjentów, którzy poczuli się zlekceważeni do informowania jej o tym fakcie i zapewnia, ze każdy taki przypadek zostanie wyjaśniony.

Włocławscy stomatolodzy, do których telefonowaliśmy z pytaniem, jak traktują pacjentów z bólem zgodnie zapewnili, że żaden nie jest ignorowany. Jednak o tym, że perypetie naszej Czytelniczki nie są jedynym takim przypadkiem we Włocławku świadczą słowa jednej z dentystek pracującej w Zespole Opieki Zdrowotnej.

Stomatolog, która poprosiła o anonimowość, przyznała, że do jej gabinetu zgłasza się wielu pacjentów z bólem, którzy wcześniej szukali pomocy u jej kolegów po fachu. - Nie otrzymali jej, bo lekarze ich odesłali - mówi stomatolog.- Mieli wcześniej umówionych pacjentów i nie było im na rękę wprowadzać zmian w grafiku.

We Włocławku średni czas oczekiwania na planowe leczenie wynosi około miesiąca. Jak mówi Barbara Nawrocka, rzecznik NFZ normalna praktyką jest oczekiwanie na leczenie. Jednak, kiedy w grę wchodzi ból, lekarz nie może odmówić pomocy.

- Pacjent w nagłych przypadkach, powinien być przyjęty niezwłocznie - tłumaczy B.Nawrocka. Zgodnie z przepisami każdy, kto z bólem zęba zgłasza się do poradni stomatologicznej powinien zostać zbadany przez dentystę. W takim Odesłanie pacjenta tylko dlatego, ze nie był zapisany na wizytę jest niedopuszczalne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska