Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Więcej za wczasy

(maw)
fot. sxc
- Czy biuro podróży może podnieść cenę wcześniej sprzedanej wycieczki uzasadniając to wzrostem opłaty paliwowej? - pyta pan Mateusz.

Nasz Czytelnik z żoną w grudniu ubiegłego roku wykupili dwutygodniowe wczasy w Egipcie. - Jest to wyjazd "all inclusive", czyli mamy zapewniony nocleg w pięciogwiazdkowym hotelu i pięć posiłków dziennie. Długo się nie zastanawialiśmy, bo cena była wyjątkowo atrakcyjna. Kupując wczasy nie zapytaliśmy z żoną, czy jest jakakolwiek możliwość, że ich cena wzrośnie.

Tymczasem w czwartek zadzwoniła do mnie pracownica biura podróży z informacją, że musimy dopłacić po 170 złotych, gdyż wzrosła opłata paliwowa. Dodam tylko, że na urlop lecimy w drugiej połowie lipca. Czy biuro podróży ma prawo podnieść cenę wycieczki? - pyta nasz Czytelnik.

Ubezpiecz swoją rezygnację
Gdy decydujemy się na wycieczkę z biurem podróży, wykupmy dodatkowe ubezpieczenie od kosztów odwołania wyjazdu z przyczyn losowych. Średnio jest to 3 proc. wartości imprezy. Zatem jeśli wyjazd kosztuje 3 tysiące, to ubezpieczenie - 90 zł. Zrezygnować z niego możemy jedynie przed wpłatą pierwszej raty.

20 dni przed wyjazdem
W Federacji Konsumentów w Warszawie tłumaczą, że na 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona. Oznacza to, że na przykład na miesiąc, dwa przed terminem wyjazdu organizator może upomnieć się o dodatkowe pieniądze. Oczywiście musi mieć ku temu przesłanki.

Kiedy zgłosić reklamację?
Jeśli organizator wyjazdu nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, niezwłocznie powinniśmy zawiadomić o wadach imprezy turystycznej. Umowa musi określać sposób oraz termin zgłaszania reklamacji. Pilot wycieczki ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji. Jeżeli jej nie załatwi, musi ją niezwłocznie przekazać organizatorowi turystyki.

Zgodnie z prawem biuro podróży na odpowiedź ma 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, a gdy zgłaszamy reklamację po zakończeniu imprezy - w terminie 30 dni od jej złożenia. Brak odpowiedzi w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną. Organizator ma wtedy obowiązek załatwienia jej zgodnie z naszym żądaniem.

Musi udokumentować wpływ jednej z następujących okoliczności na podwyższenie ceny: wzrost kosztów transportu (m.in. opłaty paliwowej), kursów walut, opłat urzędowych, podatków lub opłat niezależnych takich usług, jak: lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska