Nowa przeprawa ma połączyć Rudak z ul. Wschodnią. Co jednak najważniejsze przy takiej lokalizacji mostu, co wiąże się ze zmianą przebiegu drogi krajowej nr 15, Toruń ma szansę na uzyskanie prawie 90 procentowe dofinansowania inwestycji. Z funduszy unijnych oraz budżetu państwa. A koszt przedsięwzięcia (wraz z trasami dojazdowymi) to bagatela 680 mln zł.
Trasa Nowomostowa zaczynać się będzie w rejonie powstającej właśnie poligonówki, czyli południowej obwodnicy Torunia. Dalej będzie biegła ulicą Lipnowską, wiaduktem nad torami kolejowymi, nową przeprawą przez Wisłę i tunelem pod placem Daszyńskiego.
Wiadomo też już, że nowy most będzie miał konstrukcję łukową, a 400-metrowe przęsło nad rzeką byłoby największą konstrukcją tego typu w Polsce. Przeprawa będzie miała dwie jezdnie (każda z dwoma pasami ruchu), chodniki i ścieżkę rowerową.
Ogłoszony przez Miejski Zarząd Dróg przetarg wywołał spore zainteresowanie, nie tylko krajowych, firm. Specyfikację pobrały 24 biura projektowe. Ostatecznie jednak oferty złożyło siedem.
Wczoraj w siedzibie MZD zostały komisyjnie otwarte. - Jedna oferta jest z Niemiec, resztę złożyły polskie firmy i konsorcja - wyjaśnia Andrzej Glonek, dyrektor drogowców_.
_Rozpiętość proponowanych cen jest bardzo duża. Od 3,6 mln zł (konsorcjum bydgosko-gdańskie) po 11,3 mln zł (niemiecka firma projektowa). Oprócz tego są oferty za 6,6 i 9 mln zł.
Zwycięzca przetargu na przygotowanie projektu i opracowanie kompletnej dokumentacji będzie miał czas do 15 grudnia 2006 r.
