"Za bukiet, zamówiony przez internet, zapłaciłam 230 złotych. To badyle"

pio
- Za bukiet, zamówiony przez internet, zapłaciłam 230 złotych. Badyle, które przyszły, nie są warte 10 procent tej ceny - mówi kobieta. Ona i inni tworzą grupę, żeby razem działać przeciw kwiaciarni.

Pani Marta chciała sprawić przyjemność rodzicom, bo zbliżała się 40. rocznica ich ślubu. A że mama i tata mieszkają daleko, to córka zamówiła dla nich kwiaty przez internet. - Cena dosyć wysoka, bo 230 złotych, ale jak zobaczyłam cudny bukiet na stronie kwiaciarni, to pomyślałam sobie: raz można zaszaleć - przyznaje młoda kobieta. - Tym bardziej, że przesyłka była gratis.

No więc klientka zaszalała. Kwiaty zamówiła. Same róże. - To, co przyszło, to dramat - uważa. - Fakt, róże były czerwone, jak na zdjęciu, ale ich liczba sztuk i sposób wykonania bukietu bardzo różnił się od tego, co firma pokazuje na portalu.

Mamie było przykro
Nie tylko ta pani jest niezadowolona z usług kwiaciarni internetowej. - Bukiet za 129 zł zamówiłam na Dzień Matki na godzinę 18. Był już dostarczony przed godz. 10. Całe szczęście, że mama była w domu. Gdy wysłała mi zdjęcie bukietu, od razu napisałam e-maila z reklamacją. Odpisali że ktoś się ze mną skontaktuje, żeby to wyjaśnić. Do tej pory cisza z ich strony. Przedwczoraj wysłałam drugiego maila, żeby im się przypomnieć i trochę nastraszyć, że tego tak nie zostawię. Odpowiedzieli, że proszą o cierpliwość, bo mają 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.

Inna klientka za bukiet dała 400 zł, kolejna 280, następna - 140. Panie mieszkają w różnych miastach (nie tylko w naszym regionie), ale łączy je jedno: wszystkie są zawiedzione bukietami.

- Kwiaty na stronie kwiaciarni są, jak z obrazka. To, co przychodzi, przypomina czasem bukiety, które parę dni leżały bez wody i ktoś nagle sobie o nich przypomniał, więc je wysłał - sądzą panie.

Reklamacja rozpatrzona
Rozmawiamy z przedstawicielami firmy „Kwiatowa przesyłka”. Nie mają sobie nic do zarzucenia. - Bardzo niewielki odsetek naszych klientów jest niezadowolonych - zaznacza pracownik kwiaciarni, prosząc jednocześnie o to, aby nie podawać jego nazwiska do publicznej wiadomości. - Każdy może złożyć reklamację, a my ją rozpatrzymy.

Mój rozmówca dodaje: - Raczej nie praktykujemy zwrotu pieniędzy. Jeżeli klient nie jest usatysfakcjonowany, może natomiast odesłać nam otrzymany bukiet, a my pokryjemy koszty przesyłki. Wyślemy nowy, za darmo oczywiście.

Zobacz także: Groźny wypadek w regionie. Śmigłowiec przyleciał po ranną osobę [zdjęcia]

W firmie potwierdzają również, że istnieje możliwość otrzymania części zwrotu pieniędzy. - To zwykle od 10 do 20 procent zapłaconej kwoty - precyzuje pracownik. - W niektórych przypadkach oddajemy połowę ceny za bukiet.

Kolejne rozwiązanie: - Zaoferowano mi 20 procent rabatu na kolejne zamówienie - mówi jedna z klientek. - Nie skorzystam z bonifikaty, bo nie mam zamiaru mieć już nic wspólnego z tą firmą.

Osoby, które czują się oszukane przez kwiaciarnię, łączą się. - Na razie na Facebooku założyliśmy grupę „Kwiatowa Pomyłka PL” - informuje czytelniczka. - Codziennie dołączają nowe osoby z całej Polski. Wspólnie zamierzamy poruszyć sprawę i wysłać pismo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zapowiadają, że do rzecznika konsumentów też pójdą. Bożena Sawicka, Miejski Rzecznik Konsumentów w Toruniu: - Nie otrzymaliśmy zgłoszeń o wspomnianej kwiaciarni. Swoich praw można natomiast domagać się na trzy sposoby: żądać wymiany towaru, czyli bukietu, na nowy, poprosić o przyznanie rabatu lub domagać się zwrotu całej kwoty.

W kwiaciarni mówią, że o grupie przeciwników udzielających się na Facebooku wiedzą. I czekają na rozwój wydarzeń.

Więcej urodzeń dzieci po wprowadzeniu programu "Rodzina 500 plus".

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aga

podajcie nazwę tej kwiaciarni

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3