Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Zakład PepsiCo w Żninie uruchomił nowoczesną linię produkcyjną - zdjęcia i wideo

OPRAC.: (iwo)
W porównaniu z wcześniej używaną w zakładzie linią, nowa bez zwiększania zużycia energii produkuje o 50 procent więcej napojów w jednostce czasu. Zużywa także o 20 proc. mniej CO2 oraz zmniejsza zużycie wody o 60 proc. w przeliczeniu na litr wyprodukowanego napoju.
W porównaniu z wcześniej używaną w zakładzie linią, nowa bez zwiększania zużycia energii produkuje o 50 procent więcej napojów w jednostce czasu. Zużywa także o 20 proc. mniej CO2 oraz zmniejsza zużycie wody o 60 proc. w przeliczeniu na litr wyprodukowanego napoju. ze zbiorów PepsiCo
Zakład napojowy PepsiCo w Żninie stale się modernizuje, stawiając na wydajność przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska. Taka właśnie jest zbudowana i uruchomiona w niespełna dwa miesiące nowa linia produkcyjna. W zakładzie rozlewane są napoje Pepsi, Mirinda, 7UP i Mountain Dew. Obecnie firma zatrudnia 122 pracowników.

Spis treści

Nowa linia produkuje już pierwsze butelki z napojami przy użyciu nowoczesnych technologii zgodnych ze strategiczną transformacją firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju PepsiCo Positive (pep+).

Nowa linia w Żninie to o 50 procent więcej napojów w jednostce czasu

W porównaniu z wcześniej używaną w zakładzie linią, nowa bez zwiększania zużycia energii produkuje o 50 procent więcej napojów w jednostce czasu. Zużywa także o 20 proc. mniej CO2 oraz zmniejsza zużycie wody o 60 proc. w przeliczeniu na litr wyprodukowanego napoju.

Atutem nowej linii jest także zmniejszenie śladu węglowego o 8,6 ton CO2 dzięki użyciu nowoczesnego tunelu grzewczego do formowania zgrzewek.

- Uruchomienie nowej linii produkcyjnej stanowi kluczowe wydarzenie dla zakładu w Żninie. Nowa linia nie tylko umożliwi nam bardziej efektywną produkcję, ale także pozwoli zminimalizować nasz wpływ na środowisko naturalne - powiedział Piotr Balcerzak, kierownik ds . produkcji i utrzymania ruchu PepsiCo w Żninie.

Linia napojowa w nowej odsłonie jest zaawansowana technologicznie i zautomatyzowana. Maksymalna prędkość napełniania nowej linii to 36 500 butelek o pojemności 2 l i aż 50 000 butelek o pojemności 0,5 l na godzinę.

Zakład produkuje napoje z portfolio PepsiCo we wszystkich pojemnościach od 0,5 l do 2,5 l.

- Ponieważ zakład w Żninie produkuje napoje nie tylko na polski, ale również i europejskie rynki, modernizacja linii to strategiczne posunięcie, które potwierdza jego pozycję jako jednej z najbardziej efektywnych fabryk napojowych w skali całej Europy - powiedziała Dagmara Piasecka Ramos, dyrektor generalna i prezes Zarządu PepsiCo Polska.

Tyle osób pracuje w PepsiCo Żnin

W montaż i uruchomienie nowej linii zaangażowany był międzynarodowy zespół składający się z aż 110 osób z PepsiCo z Polski, Niemiec, Węgier, Ukrainy, Czech, Słowacji, Rumunii i Bułgarii, a także z 17 firm zewnętrznych. Uruchomienie nowej linii wymagało położenia 15 km przewodów oraz 1 km rur.

Obecnie zakład PepsiCo w Żninie zatrudnia 122 pracowników. Spośród nich 15 osób jest zatrudnionych na miejscu od samego początku istnienia zakładu.

Łącznie 50 procent załogi ma ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w zakładzie w Żninie.

- Zakład nieprzerwanie cieszy się popularnością jako dobry pracodawca wśród poszukujących pracy i charakteryzuje się bardzo niską rotacją pracowników nieprzekraczającą 3 procent - podkreślają władze PepsiCo.

Nowa linia napojowa stanowi przykład wdrażania przez PepsiCo zaawansowanych technologii z dbałością o planetę i jej mieszkańców.

Otwarcie nowe linii produkcyjnej w Żninie - wideo

Tak się przedstawia firma PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie.

Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich.

W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją "Winning with PepsiCo Positive (pep+)", która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska