Założenie licznika? To nie takie proste! Czytelniczka na podłączenie prądu czeka już kilka miesięcy

Małgorzata Goździalska malgorzata.gozdzialska@pomorska.pl
Czytelniczka z Brześcia Kujawskiego (imię i nazwisko znane redakcji) od kilku miesięcy stara się o założenie licznika prądu
Czytelniczka z Brześcia Kujawskiego (imię i nazwisko znane redakcji) od kilku miesięcy stara się o założenie licznika prądu freeimages
Od kilku miesięcy Czytelniczka nie ma prądu. Dlaczego? Dokumenty krążą między Gdańskiem a Brześciem Kujawskim. A licznika jak nie było, tak nie ma.

Czytelniczka z Brześcia Kujawskiego (imię i nazwisko znane redakcji) od kilku miesięcy stara się o założenie licznika prądu. Bo to warunek, by mogła korzystać z energii elektrycznej. Jak na razie, ze starań nic nie wynikło.

Problemy Czytelniczki rozpoczęły się, gdy w lipcu br. wynajęła mieszkanie przy ul. Targowej 7a w Brześciu Kujawskim. Szybko się okazało, że w mieszkaniu nie ma prądu. Ba, nie ma licznika. Czytelniczka od razu rozpoczęła starania o założenie licznika. Najpierw odwiedziła punkt spółki Energa znajdujący się w markecie "Tesco". Tam dowiedziała się, jakie dokumenty są potrzebne, żeby sprawę załatwić.

Dokumenty krążą
Zgodnie z instrukcją udzieloną przez pracownika punku, złożyła wniosek o zawarcie umowy. Wysłała wniosek do Gdańska, ale ten został odrzucony. Dlaczego? Jak się okazało, był niepełny.

Czytelniczka po dodatkowe informacje zadzwoniła na infolinię, czyli do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta. - Zanim zostałam połączona z konsultantką, nasłuchałam się melodyjki - opowiada. - A to, oczywiście, kosztuje. Ale dowiedziałam się, jakie dokumenty trzeba dołączyć do wniosku. Więc znów je przygotowałam i wysłałam, licząc, że tym razem sprawa będzie załatwiona.

Zobacz także: Włocławianin twierdzi, że Energa żąda opłaty za prąd, którego nie zużył. To błąd w odczycie?
To nie koniec starań
Ale nie została załatwiona. Czytelniczka licznika nadal nie ma. Okazało się bowiem, że przesłane dokumenty znów były niekompletne. - Z powodu braków sprawa zostaje zamknięta - poinformowała pełnomocnik spółki Lidia Rejdych.

Czego brakowało? Jak wynika z pisma, brakowało protokołu zdawczo-odbiorczego, podpisanego przez osobę zdającą licznik, jak i tę, na którą licznik będzie przepisany.

Czytelniczka jednak twierdzi, że takiego protokołu nie ma, bo nie wie, kto wcześniej w wynajmowanym mieszkaniu mieszkał. Nie spisywała też stanu licznika, bo takiego urządzenia nie było. Czy to oznacza, że nie będzie miała licznika, a co za tym idzie prądu? Sprawą zainteresowaliśmy spółkę Energa.

Do tematu wrócimy.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3