- Nie pamiętam, co najbardziej ujęło mnie w kolei - mówi gimnazjalista, wspominając swoją pierwszą wizytę na dworcu kolejowym. - Miałem wtedy trzy lata i tata po prostu postanowił pokazać mi pociąg. Właśnie wtedy zaczęła się moja pasja.
Dodajmy - pasja, która nie ustawała. Krzysztof wciąż rozwijał swoje zainteresowanie. Podczas gdy jego rówieśników zajmowały najnowsze gry komputerowe, młody bydgoszczanin czytał uważnie opracowania związane z koleją i zbierał eksponaty. - Obecnie mam między innymi dwie latarnie pruskie i dobrze zachowaną poziomicę torową - wylicza.
Na tym nie koniec. Gimnazjalista od półtora roku należy do Bydgoskiego Towarzystwa Przyjaciół Kolei. - Krzysiu jest naszym najmłodszym uczestnikiem - mówi Filip Sieradzki, prezes zarządu towarzystwa. - Przeważnie rysuje pociągi i lokomotywy. Pomaga nam też w wielu pracach. Jest bardzo zaangażowany w to, co robi - dodaje.
Młody bydgoszczanin postanowił podzielić się z innymi swoją pasją. Po wystawieniu ocen, ale jeszcze przed wakacjami zorganizował w gimnazjum spotkanie połączone z wystawą eksponatów, na które zaprosił wszystkich uczniów oraz nauczycieli. - Zależało mi na tym, aby zainteresować pozostałych uczniów tematem kolei - wyjaśnia.
- Krzysiu urządził wszystko sam. Przygotował interesującą prezentację multimedialną. Zaprosił też pracowników PKP - mówi Grażyna Drzewiecka, nauczyciel zajęć pozalekcyjnych. - Bardzo przychylnie odnieśliśmy się do tego pomysłu. Od dawna wiedzieliśmy o niecodziennym hobby Krzysia - dodaje.
Na spotkanie przyszło 80 osób, które w skupieniu wysłuchały nietypowej prezentacji. - Naprawdę bardzo nas cieszą takie przedsięwzięcia podejmowane przez uczniów. Staramy się ich w tym wspierać, niekiedy też podsuwamy pomysły - tłumaczy Grażyna Drzewiecka.
Tymczasem gimnazjalista przygotowuje się do następnego wyzwania. - 22 czerwca jadę do Sompolna, gdzie będę rozmawiał z zastępcą burmistrza oraz Radą Gminy na temat uruchomienia kolei wąskotorowej. Chcę przedstawić swoje pomysły dotyczące pociągów turystycznych, pasażerskich oraz towarowych.