Wczoraj wieczorem (3.03.) 37-letnia mieszkanka Wąbrzeźna na komunikatorze portalu społecznościowego otrzymała wiadomość z konta swojej znajomej z prośbą o pomoc w zapłacie za przesyłki. Pomocą miało się okazać podanie kodu do płatności mobilnej BLIK, a następnie potwierdzenie transakcji w aplikacji bankowości mobilnej. 37-latka podała niezbędne dane, przekazując kwotę łącznie 1 tys. zł. Kilkadziesiąt minut później konto osoby proszącej o przelanie pieniędzy było już zablokowane.
Czytaj także:
Propozycja: bezpłatne parkingi. Wąbrzeźno jest na „nie”
Policjanci apelują o ostrożność, aby nie dochodziło więcej do sytuacji, że przelewamy złodziejowi pieniądze. - Kiedy ktoś pisze przez internetowy komunikator, że potrzebuje szybkiej pomocy finansowej i prosi o podanie kodu do płatności mobilnych, należy zachować szczególną ostrożność i w pierwszej kolejności potwierdzić to osobiście, najlepiej dzwoniąc do tej osoby - radzi mł. asp. Krzysztof Świerczyński, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Wąbrzeźnie.
