26 września Sąd Apelacyjny w Gdańsku oddalił apelację Getin Banku, który twierdził, że roszczenia klientów ich byłego agenta są nieuzasadnione. Bank nie zgadzał się z twierdzeniem, że ponosi odpowiedzialność za jego niezgodną z prawem działalność.
- Sąd słusznie uznał, że bank jest winny, bo powinien, a nie sprawował należytej kontroli nad swoim agentem - komentuje mec. Tadeusz Felski z Kancelarii Adwokackiej Tadeusz Felski, Ewa Piróg-Wolska i Partnerzy w Toruniu, pełnomocnik pokrzywdzonych. - Wyrok oznacza, że bank musi oddać pieniądze całej grupie, która przystąpiła do pozwu zbiorowego przeciw Getin Bankowi. 130 mieszkańców naszego regionu otrzyma łącznie 5,6 mln zł.
- W naszej opinii pokrzywdzeni zostali zarówno klienci P., jak i bank - uważa Wojciech Sury, rzecznik Getin Noble Banku.
Więcej na ten temat piszemy w papierowej "Pomorskiej" z 27 września oraz na plus.pomorska.pl: Agent oszukał, ale to bank musi oddać klientom 5,6 mln zł. Bo go nie upilnował
Polecamy także:
Wyrok w Sądzie Okręgowym w Bydgoszczy: Pozew zbiorowy przeciw Getin Bankowi. Wygrali! Bank ma im wypłacić ponad 5 mln zł
Pozew zbiorowy przeciw Getin Bankowi. Zawinił współpracownik, skarżą bank
