Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znany bank nie pilnował agenta. Musi oddać 5,6 mln zł oszukanym przez niego klientom

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
123fr
Początki tej głośnej sprawy sięgają 2009 roku, kiedy to Grzegorz P., były franczyzobiorca Getin Banku naciągnął pierwszą osobę. Wczoraj zapadł prawomocny wyrok - bank ma oddać pieniądze ofiarom oszusta.

26 września Sąd Apelacyjny w Gdańsku oddalił apelację Getin Banku, który twierdził, że roszczenia klientów ich byłego agenta są nieuzasadnione. Bank nie zgadzał się z twierdzeniem, że ponosi odpowiedzialność za jego niezgodną z prawem działalność.

- Sąd słusznie uznał, że bank jest winny, bo powinien, a nie sprawował należytej kontroli nad swoim agentem - komentuje mec. Tadeusz Felski z Kancelarii Adwokackiej Tadeusz Felski, Ewa Piróg-Wolska i Partnerzy w Toruniu, pełnomocnik pokrzywdzonych. - Wyrok oznacza, że bank musi oddać pieniądze całej grupie, która przystąpiła do pozwu zbiorowego przeciw Getin Bankowi. 130 mieszkańców naszego regionu otrzyma łącznie 5,6 mln zł.

- W naszej opinii pokrzywdzeni zostali zarówno klienci P., jak i bank - uważa Wojciech Sury, rzecznik Getin Noble Banku.

Więcej na ten temat piszemy w papierowej "Pomorskiej" z 27 września oraz na plus.pomorska.pl: Agent oszukał, ale to bank musi oddać klientom 5,6 mln zł. Bo go nie upilnował
Polecamy także:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska