Biznes Trendy 2017 za nami. Nie byłeś? Zobacz wideo

Katarzyna PaczewskaZaktualizowano 
Od prawej: Anna Urbańska, Andrzej Jacaszek i Witold Orłowski Filip Kowalkowski
Konferencja odbyła się po raz pierwszy. Gośćmi specjalnymi byli prof. Witold Orłowski (główny doradca ekonomiczny PwC Polska), Andrzej Jacaszek (wydawca „Harvard Business Review Polska”, wiceprezes ICAN Institute) i Anna Urbańska (neurocoach i Master Trener Structogram). Odbyły się również dwie tury paneli poświęconych zarządzaniu i marketingowi.

- Z trendami w biznesie jest jak z modą. Z jednej strony trzeba być na czasie. Z drugiej, jednak nie należy za bardzo wydziwiać - mówiła otwierając konferencję prowadzącaPaulina Chylewska.

- Mamy w regionie wiele firm na światowym poziomie. Nie musimy jeździć po świecie, by wymieniać się doświadczeniami. Chcieliśmy coś zrobić, czego wcześniej nie było - wyjaśniała Małgorzata Pelc z Agencji Tandem, pomysłodawczyni wydarzenia.

Organizatorem konferencji była Agencja Tandum. Patronat nad imprezą objęli Pracodawcy Pomorza i Kujaw.

Mirosław Ślachciak podczas Biznes Trendy 2017 w Bydgoszczy

Zobacz zdjęcia: Biznes Trendy po raz pierwszy w Bydgoszczy

- Świat się zmienia. Społeczeństwo się starzeje - zaznaczał podczas swojego wystąpienia prof. Witold Orłowski. - Problem braku pracowników będzie narastał. Racja, że trzeba aktywizować osoby 50+, ale to będzie miało swoje granice. Będzie też walka o ludzi młodych z talentami, wcześniej tak niedocenianych.

- To już normalność. Trzeba dbać o pracowników, a najprostsze zadania automatyzować. Nie należy patrzeć na rząd, tylko samemu brać sprawy w swoje ręce - dodawał doradca PwC.

Witold M. Orłowski podczas Biznes Trendy 2017 w Bydgoszczy

Wyścig pomysłów
Trochę później ekonomista dodawał: - Zmiany będą miały miejsce, musimy się do tego dostosować. Wyobraźmy sobie takie ubrania, które sygnalizują, że jesteśmy chorzy. To nie żadne science fiction, te technologie już istnieją, są testowane w laboratoriach. Technologie są, trzeba tylko szukać zastosowań. Przed polskimi przedsiębiorcami wybór jak z nich korzystać. Nie ma już odwrotu przed nowymi technologiami.

- W innowacje należy inwestować, by odnaleźć się w nowej rzeczywistości, która już wkrótce nastąpi - przekonywał w ostatnim zdaniu prof. Orłowski.

Nie potrzebujesz idealnego produktu, a wystarczający
Drugim gościem specjalnym konferencji był Andrzej Jacaszek, wydawca Harvard Business Review Polska. - Barierą rozwoju jest szeroko pojęta innowacja. Czas trwania produktu i firmy na rynku jest coraz krótszy - przekonywał. - Powszechny problem: prosperujące firmy z czasem tracą przewagę, a nawet ponoszą porażki.

Ekspert przywoływał też teorię Claytona Christensena - klienci nie potrzebują idealnego produktu, a wystarczającego. I zaznaczał, że nowe produkty mają niepokojąco wysoki poziom rentowności (tylko 15 proc. innowacyjnych produktów jest rentowna).

- Każda firma potrzebuje strategii innowacji, ale nie każda strategia innowacji jest dobra - przypominał Jacaszek.

Andrzej Jacaszek podczas Biznes Trendy 2017 w Bydgoszczy

Każdy jest inny, ciekawy, niepowtarzalny
Trzecim gościem specjalnym konferencji była Anna Urbańska - neurocoach. - Ludzie są różnorodni, nie tylko w życiu prywatnym, ale też w biznesie - zaznaczała ekspertka. - Na osobowość człowieka składają się dwa elementy. Pierwszy - charakter, który jest zmienny i drugi - biostruktura naszej osobowości, która jest niezmienna.

- Nasz mózg składa się z trzech części ze sobą połączonych - tłumaczyła pani Ania. - Jedna z tych części jest zazwyczaj dominująca. Gdy jest to pień mózgu, osoby takie są silnie skoncentrowane na przeszłości, kierują się intuicją/przeczuciami i chccą się uczyć na swoich błędach.

- Gdy dominujące jest międzymózgowie, dla takich osób najważniejsza jest teraźniejszość - lubią, gdy coś się dzieje. Lubią rywalizację - wyjaśniała. - Okazują spontaniczne reakcje i stale potrzebują dynamiki. A gdy kresomózgowie, ważna dla takich ludzi jest przyszłość - lubią planować. Wiedzą, że wiedzą, ale nic nie mówią. Zwracają uwagę na symbole. Myślą logicznie. To typ mózgu, który docieka.

Anna Urbańska podczas Biznes Trendy 2017 w Bydgoszczy

Na koniec ekspertka przypominała, że nie ma dobrych albo złych pracowników, a tylko źle albo dobrze przydzielona praca.

Po wystąpieniach gości specjalnych i przerwie, odbyły się panele, część z nich skierowana była do kadry zarządzającej, a druga część poświęcona zagadnieniom marketingowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3