Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Błąd anestezjologa w szpitalu w Grudziądzu. Milionowe zadośćuczynienie. Rodzina pacjenta dotknięta słowami dyrektora Hoppe

Aleksandra Pasis
Aleksandra Pasis
Szpital w Grudziądzu miał za błąd medyczny zgodnie z prawomocnym wyrokiem sądu zapłacić 1 mln zł zadośćuczynienia i rentę dożywotnią co miesiąc w wysokości ponad 11 tys zł.  Milionowe zadośćuczynienie musiał "ściągnąć" komornik. A renty szpital już za styczeń i luty też nie wypłacił!
Szpital w Grudziądzu miał za błąd medyczny zgodnie z prawomocnym wyrokiem sądu zapłacić 1 mln zł zadośćuczynienia i rentę dożywotnią co miesiąc w wysokości ponad 11 tys zł. Milionowe zadośćuczynienie musiał "ściągnąć" komornik. A renty szpital już za styczeń i luty też nie wypłacił! Archiwum GP
Rodzina pacjenta, który został poszkodowany w wyniku błędu lekarza podczas zabiegu w szpitalu w Grudziądzu i obecnie jest w stanie wegetatywnym, poczuła się dotknięta słowami wyjaśnień jakie padły od Macieja Hoppe, dyrektora szpitala w Grudziądzu. Po publikacji artykułu "Za błąd lekarza szpital w Grudziądzu musiał wypłacić pacjentowi milion zł zadośćuczynienia. Wkroczył komornik" otrzymaliśmy oświadczenie rodziny pacjenta.

**Wideo. Rodzinny kapitał opiekuńczy

od 16 lat

**

Przypomnijmy. Młody mężczyzna w wyniku błędu lekarza popełnionego podczas zabiegu plastyki podniebienia i gardła - znajduje się w stanie wegetatywnym. Wymaga stałej opieki. Podczas operacji doszło do wyciągnięcia przez pacjenta rurki udrażniającej drogi oddechowe. Efektem było niedotlenienie mózgu oraz nagłe zatrzymanie krążenia.

Prawomocnym wyrokiem sądu szpital w Grudziądzu został zobowiązany do:

  • zapłaty zadośćuczynienia w wysokości 1 mln zł oraz dożywotniej,
  • comiesięcznej renty w wysokości 11465,11 zł.

Aby wyrok został zrealizowany musiał wkroczyć komornik, gdyż szpital nie garnął się do dobrowolnej wypłaty zasądzonego zadośćuczynienia... mimo - co zaznaczała mecenas Jolanta Budzowska reprezentująca rodzinę poszkodowanego pacjenta - trwającej blisko dwa miesiące korespondencji z pełnomocnikiem lecznicy, aby omówić sprawę zapłaty zadośćuczynienia.

Po tym jak nie było chęci dobrowolnego wykonania wyroku, nastąpiła egzekucja komornicza. Komornik zajął pieniądze z kontraktu grudziądzkiego szpitala z NFZ. Co ważne, comiesięczną rentę szpital zobowiązał się płacić dobrowolnie. Ale jak wynika z poniższego oświadczenia rodziny, także z tego władze lecznicy przestały się wywiązywać!

Dyrektor Maciej Hoppe przekonywał, że lecznica miała wolę wykonania wyroku, wielokrotnie następował kontakt z rodziną pacjenta, aby zawrzeć porozumienie, rozłożyć na raty zasądzoną sumę. Jednak szpital nie miał pieniędzy na zapłatę i ostatecznie komornik „wszedł” na kontrakt z NFZ.

Szeroko opisywaliśmy tę sprawę w poniższym artykule

Szpital w Grudziądzu nie wypłacił za styczeń i luty renty poszkodowanemu pacjentowi. Mimo wyroku sądu

Rodzina pacjenta po publikacji artykułu, a w nim m. in. wyjaśnień dyrektora Hoppe poczuła się dotknięta tym, że przekazał nieprawdziwe informacje. Otrzymaliśmy oświadczenie, które przekazała w imieniu poszkodowanego pacjenta i jego opiekunów ich pełnomocnik, mecenas Jolanta Budzowska zajmująca się sprawami błędów medycznych. Czytamy m.in.:

  • szpital nie podejmował prób zakończenia sprawy przez dobrowolne spłaty;
  • nie było kontaktu telefonicznego z kancelarią ze strony szpitala (poza jedną rozmową telefoniczną, w której obiecano kontakt za kilka dni i później już go nie podjęto), a tym bardziej nie było takiego kontaktu „co najmniej raz w tygodniu";
  • rodzina nie była informowana o „toku sprawy" przez szpital ani jego pełnomocników.
  • rodzina nie została poproszona przez przedstawicieli szpitala o cierpliwość;
  • nie było żadnego kontaktu ze strony szpitala z rodziną; wprost przeciwnie, to rodzina zmartwiona brakiem odzewu jeden raz sama skontaktowała się z pełnomocnikiem szpitala z prośbą o informacje, w jaki sposób szpital zamierza zrealizować wyrok sądu (pełnomocnik szpitala obiecał, że skontaktuje się z kancelarią reprezentującą poszkodowanego, ale później tego kontaktu nie podjął)
  • nie prowadzono żadnych rozmów dotyczących spłaty należności i nie trwały żadne uzgodnienia ze szpitalem, bowiem pełnomocnicy szpitala nie odpowiedzieli na maile i telefony z prośbą o dobrowolne wykonanie wyroku;
  • nie został złożony przez poszkodowanego pacjenta wniosek o klauzulę natychmiastowej wykonalności;
  • ugodowe nastawienie przyświecało wyłącznie poszkodowanemu, ponieważ szpital ani nie wystąpił z żadną propozycją, ani nie wykonał dobrowolnie prawomocnego wyroku, ani nawet nie odpowiedział na korespondencję poszkodowanego pacjenta.

Wypowiedzi dyrektora Hoppe naruszają dobre imię poszkodowanego pacjenta i jego opiekunów

Jak podkreśla mecenas Budzowska, w artykule "Za błąd lekarza szpital w Grudziądzu musiał wypłacić pacjentowi milion zł zadośćuczynienia. Wkroczył komornik" cytowane wypowiedzi dyrektora Macieja Hoppe są niezgodne z prawdą i naruszają dobre imię poszkodowanego pacjenta i jego opiekunów, którzy mimo swojej trudnej sytuacji życiowej i zdrowotnej wykazali się daleko idącym zrozumieniem dla szpitala i oczekiwali blisko dwa miesiące na dobrowolną realizację wyroku po to, by nie przysparzać szpitalowi dodatkowych kosztów.

- Ponadto oświadczam też, że szpital nie zapłacił poszkodowanemu bieżącej renty zasądzonej przez sąd za styczeń i luty 2022 roku i nie podjął rozmów zmierzających do uregulowania należności, zatem prawdopodobnie i tym przypadku wkrótce egzekucja komornicza okaże się smutną koniecznością - podsumowuje pełnomocnik poszkodowanego pacjenta, mecenas Jolanta Budzowska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska