Oklejona lokomotywa Griffin wyprodukowana przez firmę Newag z Nowego Sącza jest ostatnią z 30 zamówionych. Jak wspomniał Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP SA, 30 lat nie było takiego zamówienia na polskiej kolei. Promocja logo Kupuj Świadomie Produkt Polski na torach to wynik współpracy PKP i KOWR.
Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych podczas konferencji prasowej 16 grudnia 2020 r. gratulował PKP systematycznego unowocześniania polskiej kolei. - PKP w czasie pandemii koronawirusa potrafi działać wielotorowo. Mamy silny impuls prorozwojowy dla polskiej gospodarki, mamy stałe unowocześnianie taboru, mamy utrzymanie miejsc pracy i mamy wsparcie do rozwoju nowoczesnych polskich technologii.
Lokomotywa będzie promowała Produkt Polski
Maciej Małecki dodał, że PKP włączyła się bardzo mocno w akcję promowania polskich produktów. - Ta lokomotywa będzie przemierzała polskie szlaki, docierała do różnych zakątków naszej ojczyzny. Ten znak będzie zachęcał do kupowania polskich produktów, do tego, byśmy patrzyli przed podjęciem decyzji konsumenckiej przez pryzmat patriotyzmu konsumenckiego.
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi od dłuższego czasu akcję Kupuj Świadomie Produkt Polski - przypomina Marcin Wroński, zastępca Dyrektora Generalnego KOWR. - Akcja ta głównie tyczy się żywności, a oznaczenie Produkt Polski, które możemy znaleźć na opakowaniach, mówi nie tylko o kraju pochodzenia producenta tej żywności, ale również o kraju pochodzenia surowców - wyjaśnia.
Marcin Wroński: Jest to niebywale ważne, bo w ten sposób kształtujemy bardzo istotne zachowanie konsumenckie, a mianowicie patriotyzm gospodarczy. W każdym okresie, a szczególnie takim, jak jesteśmy teraz, w okresie pandemii, najbardziej możemy pomóc sami sobie, przez codzienne zakupy, przez sięganie po produkt polski.
