https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ciężarówki nie wyrabiają na rondzie. Przewróciły się już cztery TIR-y

(aga)
Fatalnie mogła się skończyć wywrotka cysterny z rozpuszczalnikiem, gdyby z niej wyciekł
Fatalnie mogła się skończyć wywrotka cysterny z rozpuszczalnikiem, gdyby z niej wyciekł Piotr Bilski
Cztery TIR-y w ciągu pół roku wywróciły się w Dolnej Grupie. Strażacy ze Świecia i wójt gminy Dragacz widzą dwie przyczyny: źle wyprofilowaną nawierzchnię i nadmierna prędkość.

Tak nie może być! - denerwują się kierowcy. - Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że rondo w Dolnej Grupie zostało źle zbudowane. Ostatnie wypadki w tym miejscu nie są przypadkowe.

Przeczytaj także:Kilkadziesiąt skrzynek z piwem spadło z naczepy ciężarówki [zdjęcia]

Szczęście w nieszczęściu

W miniony weekend przewróciła się tam ciężarówka z piwem. - Już drugi transport piwa w tym półroczu - zauważa Paweł Puchowski, rzecznik straży pożarnej w Świeciu. - Ale znacznie poważniejszy był wypadek sprzed tygodnia, gdy rondo zablokowała cysterna z rozpuszczalnikiem. Fatalnie mogła się też zakończyć wywrotka ciężarówki przewożącej złom. Stal gruchnęła na chodnik. Na szczęście, nikogo na nim nie było.
Niebezpieczeństwo utraty zdrowia albo życia to jedno. Mniej ważna, ale też istotna, jest jakość jazdy, która podczas wypadków na tym rondzie, zamienia się w koszmar. Droga krajowa blokuje się maksymalnie - frustracja kierowców sięga zenitu. - Mieszkańców również - zauważa Andrzej Lorenc, wójt gminy Dragacz. - Po ostatniej wywrotce, gdy było zagrożenie wyciekiem z cysterny, policja zamknęła ruch całkowicie i skierowała go na wiejskie drogi nad Wisłą. Obłęd! Mieszkam obok, więc musiałem przeżyć to natężenie. Coś potwornego!

Wiadomości ze Świecia

Wójt Dragacza często mija rondo w Dolnej Grupie i uważa, że jest źle wyprofilowane. - Przechył w prawo, w kierunku Gdańska, jest za duży. Gdy jeszcze dojdzie do tego nadmierna prędkość, wywrotka murowana - ocenia. Zgadza się z nim Paweł Puchowski. - Środek ciężkości w ciężarówkach znajduje się wysoko. Przy nagłym skręcie w prawo ciężarówka może nie utrzymać się na kołach. Inna rzecz, że tam, gdzie leży kostka brukowa, rzeczywiście jest spory przechył.

Rondo jak wszystkie

Przekazaliśmy te uwagi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która administruje rondem w Dolnej Grupie. - Zostało one zbudowane według ogólnopolskich standardów i przez dwa lata nie było tam wypadków, choć natężenie ruchu sięga 11 tysięcy pojazdów na dobę, w tym około 4 tysięcy ciężarówek - zaznacza Tomasz Okoński, rzecznik GDDKiA w Bydgoszczy. W jego opinii, kierowcy powinni zdjąć tam nogę z gazu. - I nie dopuszczać do przeładowywania samochodów oraz nierównomiernego rozłożenia ładunku - dodaje Okoński. Równolegle obiecuje, że GDDKiA przyjrzy się rondu w Dolnej Grupie ponownie.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jan
to kółeczka dla przedszkolaków i widzę takie kółeczka wszędzie prawie
G
Gość
4000 TIRow na dobe!!!! a wywalily się 4 w ciagu 2 lat....... to gdzie lezy problem????? panowie kierowcy....

I o 4 zadużo. Jest źle zbudowane i napewno stan rzeczywisty znacząco odbiega od stanu w projekcie!!!

Kolejny bubel to zjazd z S 5 w Stryszku koło Bydgoszczy zjazd od strony Białe Błota w prawo na Inowrocław (Konin) droga idzie łukiem w prawo a przechył jest na lewą stronę.
Bubel totalny! Brawo drogowcy!!!
Niech Pomorska zapyta drogowców czy ten zjazd też został zrobiony zgodnie ze sztuką drogową.
i
iks
Posadzić tam Okońskiego na tym chodniku i niech się przygląda Rondu.
o
obserwator
Dziwie sie ze i przy takiej przepustowosci pojazdow tylko tak malo sie wywrocilo. Jak wspomiala "Marzena" rondo jest zaprojektowane dla rowerow i ewentualnie dla osobowek. Pochylenine jezdni jest za duze. Moze ktos extra takie normy opracowal.
G
GOOOGLA
4000 TIRow na dobe!!!! a wywalily się 4 w ciagu 2 lat....... to gdzie lezy problem????? panowie kierowcy....
M
Marzena
Bo jakiś inteligent zamiast zbudować rondo z wytycznymi dla przejazdu Tira oraz innych pojazdów o zwiększonych gabarytach, na głównej drodze postawił rondo dla osobówek ...Ronda budowane na drogach muszą uwzględniać wytyczne dotyczące rodzaju pojazdów częstotliwości itd korzystających ..może się wydawać inaczej, ale one różnią się od siebie....dla Tirów są one większe i szersze, odpowiednie nachylenie, na tym rondzie jest ono wewnatrz tylko zewnątrz...widać to na zdjęciu nawet... szok jakie pierdoły budują taką prostą budowlą jaką jest rondo ....przerażające jakie to studia kończą ...inznierowie ....pożal się Boże ...chyba że tu gmina jakiegoś pociotka wynajęła od budowania rowów co często się zdarza w naszym egzotycznym kraju o zwyczajach zdziczałej Afryki....Mówię to z doświadczenia ....A urażonych inzynierów z góry przepraszam ...
p
pozdro
Po prostu KIEROWCA sobie poradzi,natomiast SZOFER - czyli dawniej gość z batem na furmance zawsze będzie miał problem.
T
Tyle w Temacie
Wolniej jechać. Ciężarówka to nie bolid.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska